کاهش ثبت نام کتب درسی در پایه نهم

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در پایه‌های ورودی دهم با کاهش ثبت نام کتابهای درسی مواجه هستیم گفت: این کاهش در رشته نظری، فنی حرفه‌ای و کارودانش وجود دارد این در حالیست که در بازه زمانی پیش‌رو، والدین و دانش‌آموزان نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی حتما اقدام کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، محمد علوی تبار با بیان اینکه عملیات چاپ کتاب درسی از شهریور ۱۴۰۲ برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۴ آغاز می‌شود. گفت|: عملیات توزیع از بهمن ۱۴۰۲ در استان‌ها اتفاق می افتد. یعنی به صورت فرایندی از بهمن ماه عملیات توزیع در استان‌ها شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۶ میلیون جلد کتاب تولید شده به مرور زمان در استان‌ها توزیع می‌شود. افزود: از بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ شهریور عملیات توزیع از مناطق به مدارس اتفاق می‌افتد. و دانش آموزان در بازه زمانی ۲۴ تا یکم مهرماه امکان دریافت کتاب‌های درسی خود را از مدارس دارند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه لازم است. دانش‌آموزان در بازه زمانی ثبت نام حتما عملیات ثبت سفارش کتاب درسی را انجام دهند. تا در بازه زمانی توزیع بتوانیم کتاب‌ها را در مدرسه محل تحصیل دانش آموز، در اختیارشان قرار دهیم. ادامه داد: دانش‌آموزان پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۱۰ تیرماه امکان ثبت سفارش را داشتند. و این ثبت سفارش تا دهم شهریورماه هم ادامه دارد و می‌توانند عملیات ثبت سفارش را در حال حاضر انجام دهند.

عملیات ثبت سفارششان ۳۱ خرداد به پایان رسید

علوی تبار با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی میان پایه دوم تا ششم، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم که پایه‌های ورودی هستند عملیات ثبت سفارششان ۳۱ خرداد به پایان رسید عنوان کرد: افراد جا مانده و افرادی که عملیات ثبت سفارش را به دلایل مختلفی انجام نداده‌اند می‌توانند در بازه زمانی مشخص عملیات ثبت سفارش میان پایه را انجام دهند.

وی در برنامه‌ای رادیویی با بیان اینکه در پایه‌های ورودی دهم تحصیلی با کاهش ثبت نام مواجه هستیم اظهار کرد: از والدین و دانش آموزان تقاضا داریم که در بازه زمانی مشخص شده حتما نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند، در پایه دهم رشته نظری، فنی حرفه‌ای و کارودانش این آمار به شدت پایین است امیدواریم در بازه زمانی پیش رو ثبت سفارش انجام شود تا در زمان توزیع، کتاب‌ها به موقع در مدرسه به دانش‌آموزان تحویل داده شود.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 448672
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *