وضعیت قرمز اجاره خانه در محله افسریه

تعداد معاملات مسکونی در منطقه ۱۵ تهران در خرداد ۱۴۰۳ به ۲۰۲ فقره رسیده و متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در این منطقه ۵۰ میلیون تومان بوده است.

جهان صنعت نیوز – خلاصه خبر در یک پاراگراف:

طبق داده‌های بانک مرکزی، تعداد معاملات مسکن در منطقه ۱۵ تهران در خرداد ۱۴۰۳ به ۲۰۲ فقره رسیده. که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در این منطقه ۵۰ میلیون تومان بوده است. این در حالی است که در خرداد ۱۴۰۲ تعداد معاملات ۱۵۰ فقره. و متوسط قیمت هر مترمربع ۴۷ میلیون تومان بود. علاوه بر این، افزایش اجاره‌بها در محله‌های مختلف منطقه ۱۵ از جمله افسریه و مشیریه مشاهده می‌شود. به طوری که رهن و اجاره آپارتمان‌ها نسبت به سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

افزایش تعداد معاملات مسکونی و قیمت‌ها در منطقه ۱۵ تهران

سرویس مسکن : طبق آخرین داده‌های بانک مرکزی، تعداد معاملات مسکن در منطقه ۱۵ تهران در خرداد ۱۴۰۳ به ۲۰۲ فقره رسیده است. متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در این منطقه نیز ۵۰ میلیون تومان بوده است. این آمار نشان‌دهنده افزایش معاملات و قیمت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، به طوری که در خرداد ۱۴۰۲ تعداد معاملات ۱۵۰ فقره و متوسط قیمت هر مترمربع ۴۷ میلیون تومان بود.

افزایش چشمگیر اجاره‌بها در محله‌های افسریه و مشیریه

یک واسطه‌گر ملکی در محله افسریه اعلام کرد که در سال جاری، اجاره‌بها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. به عنوان مثال، برای رهن یک آپارتمان نوساز با ۷۰ مترمربع زیربنا، مبلغ ۸۸۰ میلیون تومان تعیین شده است، در حالی که سال گذشته رهن کامل همین واحد حدود ۶۰۰ میلیون تومان بود. این افزایش اجاره‌بها در سایر محلات منطقه ۱۵ نیز مشهود است.

وضعیت اجاره‌بها در محله‌های مختلف

در محله مشیریه، برای یک واحد ۴۵ متری بدون آسانسور و پارکینگ، ۲۵۰ میلیون تومان رهن و ۳ میلیون تومان اجاره ماهانه تعیین شده است. در محله افسریه، برای یک واحد ۹۰ متری و ۱۳ سال ساخت بدون پارکینگ، ۵۵۰ میلیون تومان رهن کامل درخواست شده است. همچنین در محله اتابک، یک واحد ۷۳ متری و ۲ سال ساخت با امکانات، با ۶۰۰ میلیون تومان رهن کامل و ۱۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه آگهی شده است. در محله کیانشهر، یک واحد ۵۵ متری با امکانات نیز با ۴۰۰ میلیون تومان رهن کامل به بازار عرضه شده است.

منبع: اکوایران

مسکن

شناسه : 448691
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *