صدور کدرهگیری رایگان در سامانه خودنویس

کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: پیش از راه‌اندازی سامانه خودنویس شاهد دریافت هزینه‌های زیاد برای صدور کد رهگیری از سوی مشاوران املاک بوده‌ایم.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، با توجه به آنکه نیمی از فصل تابستان گذشته است. و هنوز تعداد زیادی از مستاجران قراردادهای خود را منعقد نکرده اند. همچنان سامانه خودنویس در بین مستاجران خود نمایی می کند. و بررسی ها هم حاکی از آن است که این سامانه می تواند. زمینه ساز بهبود و فعالیت بازار اجاره مسکن شود این در حالی است. که هنوز تعداد زیادی از مستاجران در این بازار از فرصت ثبت قراردادها به صورت رایگان در سامانه خودنویس استفاده نکرده. و باعث شده که متحمل هزینه های بسیار زیاد در بازار اجاره مسکن شوند.

براساس این گزارش از خرداد ماه سال گذشته که سامانه خودنویس در این بازار راه اندازی شده است. ما شاهد ثبت روزانه ۳ تا ۴ هزار قرار داد هستیم. و تاکنون تعداد قراردادها در این سامانه به بیش از ۸۰۰ هزار فقره رسیده است. که همین امر خود می تواند نشان دهنده استقبال گسترده مستاجران از این سامانه باشد.

در همین زمینه صفایی کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه از زمان راه اندازی سامانه خودنویس ما شاهد بهبود و تثبیت قیمت ها د ر بازار اجاره مسکن هستیم گفت: همزمان با راه اندازی این سامانه شاهد آن بوده ایم که سقف اجاره بها که همان ۲۵ درصد است در بسیاری از مناطق رعایت شده و میزان شکایت مستاجران هم از این بازه زمانی کاهش زیادی یافته است.

یکی از مهم ترین برنامه ها که دولت باید آن رادنبال کند

و ی افزود: در حال حاضر یکی از مهم ترین برنامه های که دولت باید آن رادنبال کند تدوام استفاده از سامانه خودنویس است که در این بین ورود بیشتر مستاجران به این سامانه خود باعث می شود که بازار اجاره مسکن به سمت آرامش و کاهش قیمت ها حرکت کند.

او یادآور شد: ثبت قراردادهای مسکن در سامانه خودنویس رو به افزایش است به طوری که از ابتدای سال گذشته که این سامانه خودنویس راه اندازی شده علاوه بر ثبت قراردادهای اجاره شاهد ثبت قراردادهای خریدو فروش مسکن مسکن هستیم بنابراین توجه به این موضوع خود باعث می شود که بازار به سمت رونق هدایت شده و دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شود.

صفایی بیان کرد: پیش از راه اندازی این سامانه ما شاهد دریافت هزینه های بسیار زیاد بابت کد رهگیری بودیم اما با راه اندازی این سامانه دریافت کد رهگیری برای تسهیلات ودیعه مسکن رایگان شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن

شناسه : 448742
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *