آمار فوتی های مراسم اربعین کاهش یافته است

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: خوشبختانه با تلاش‌های بی‌وقفه پلیس راهور و همکاری مردم، توانستیم آمار جانباختگان زائران اربعین را تا حد زیادی کاهش دهیم.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سردار سید تیمور حسینی افزود: بر اساس آمار به دست آمده از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۲۴ یکشنبه چهارم شهریور ۱۴۰۳ در ۱۹ فقره تصادف، ۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این آمار در حالی به دست آمده که با وجود افزایش تردد وسایل نقلیه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش در تعداد جانباختگان داشته‌ایم.

وی گفت: در ۹۱ فقره تصادف جرحی نیز ۱۸۴ نفر مصدوم شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۳۵ درصدی در تعداد مصدومان را شاهد بوده‌ایم. تعداد نهایی جانباختگان از سوی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

حسینی با اشاره به پایان مأموریت پلیس راهور در تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران مراسم پیاده‌روی اربعین افزود: از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۸ صبح دوشنبه پنجم شهریور ۱۴۰۳ حدود ۹۰ درصد از زائران به کشور بازگشته‌اند. این آمار نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از زائران کمتر از ۴ روز در خاک عراق اقامت داشته‌اند.

آمار تردد مرزها

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به تردد‌های ثبت شده در این ایام گفت: حدود ۶۱ میلیون تردد از طریق سامانه‌های تردد شمار ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش داشته است. مرز مهران با ۴۶ درصد بیشترین میزان تردد را به خود اختصاص داده و پس از آن، مرز‌های شلمچه با ۳۰ درصد و خسروی با ۱۵ درصد قرار دارند.

وی همچنین در مورد وسایل نقلیه مورد استفاده زائران برای تردد به مرز‌ها توضیح داد: ۷۷ درصد از تردد‌ها با وسایل نقلیه شخصی انجام شده، در حالی که اتوبوس‌ها ۲۰ درصد و حمل و نقل هوایی ۳ درصد از تردد‌ها را شامل شده‌اند.

حسینی به تفکیک استان‌های مبدا زائران در مرز‌های مختلف اشاره کرد. وی گفت: مرز مهران بیشترین زائران را از استان‌های تهران، البرز، قم، خراسان رضوی، مازندران، لرستان و همدان داشته است. همچنین، مرز شلمچه عمدتاً زائرانی از استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر و کرمان را پذیرا بوده. مرز خسروی نیز میزبان زائرانی از استان‌های تهران، البرز، کرمانشاه، خراسان رضوی و قم بوده است.

وی ضمن قدردانی از همه نهاد‌ها وسازمان‌ها مانند مرکز مدیریت و تحلیل داده فراجا در اجرای موفقیت‌آمیز این مأموریت اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر، در سال‌های آینده نیز شاهد برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 448813
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *