پاول دوروف امروز آزاد می شود؟

با پایان مدت زمان قانونی برای بازداشت در فرانسه احتمالا پاول دوروف، مدیر اجرایی تلگرام امروز آزاد شود.

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، انتظار می‌رود که دادستان‌های فرانسوی پاول دوروف، مدیر عامل پیام رسان تلگرام را پس از پایان یافتن مدت زمان قانونی بازداشت توسط پلیس فرانسه، امروز چهارشنبه آزاد کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، بر اساس قوانین فرانسه، دوروف را می‌توان تا ۹۶ ساعت پس از دستگیری برای بازجویی در بازداشت نگه داشت. دفتر دادستانی پاریس در بیانیه‌ای اعلام کرد که حکم بازداشت دوروف عصر دوشنبه به مدت ۴۸ ساعت تمدید شد. دفتر دادستانی در بیانیه قبلی گفته بود پس از آن، مقامات باید او را آزاد یا متهم کنند.

دوروف روز شنبه در فرودگاه لو بورژه در خارج از پاریس هنگام بازگشت از جمهوری آذربایجان بازداشت شد. او به ۱۲ فقره جرم متهم شد که شامل ادعا‌هایی مبنی بر استفاده از پلتفرم او برای فروش مواد و قاچاق مواد مخدر، سوء استفاده جنسی از کودکان، کلاهبرداری، تشویق تراکنش‌های جرایم سازمان‌یافته و امتناع از به اشتراک گذاشتن اطلاعات یا اسناد در صورت الزام قانونی است.

غرب می‌خواهد تلگرام را کنترل کند

دستگیری وی در فرانسه خشم روسیه را برانگیخت و برخی از مقامات دولتی، آن را با انگیزه سیاسی و اثبات استاندارد دوگانه غرب در مورد آزادی بیان خواندند.

بنیانگذار تلگرام مدت هاست که نگرانی مقامات اروپایی را برانگیخته است. به گزارش وال استریت ژورنال، تلفن دوروف در سال ۲۰۱۷ توسط سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه و امارات هک شد. حق بشر برای آزادی بیان از دیرباز مورد توجه هیچکس در اروپا نبوده است.

در آن زمان، هک تلفن دوروف با این واقعیت توجیه می‌شد که گروه تروریستی داعش می‌توانست از تلگرام برای برنامه ریزی حملات تروریستی استفاده کند – بنابراین از دیدگاه فرانسه، این تصمیم یک ضرورت بود و با بهترین نیت توجیه می‌شد. این احتمال وجود دارد که حتی در آن زمان پاریس شروع به جمع آوری لیستی از اتهامات علیه بنیانگذار پیام رسان تلگرام کرد. بدیهی است که غرب می‌خواهد تلگرام را کنترل کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دانش و فناوری

شناسه : 449253
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *