تهران به مخزن اضطراری آب مجهز می شود

قیومی فرماندار تهران گفت: تعداد مخازن اضطراری آب پایتخت به بیش از ۵۰۰ مورد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران اظهار کرد. به مناسبت هفته دولت پروژه‌هایی در حوزه آب و فاضلاب استان تهران آماده بهره‌برداری شده. و امید است این پروژه‌ها با پیش‌بینی‌هایی که انجام‌شده. در پایداری آب‌رسانی به شهر تهران و تقویت فشار آب مناطق مؤثر باشد. و جبران کسری‌هایی در سد‌های پیرامون شهر تهران باشد.

فرماندار تهران بیان کرد: امید است تا پایان سال سامانه شرق تهران را به‌صورت کامل بهره‌برداری کنیم. همچنین احداث خط انتقال آب شمال تهران هم در سال آینده برنامه‌ریزی می‌شود.

قیومی با اشاره به تأمین مخازن آب اضطرار کلان‌شهر تهران، ادامه داد. طرح تأمین مخازن آبی اضطرار صرفاً در چند کلان‌شهر دنیا در حال اجراست. که این طرح با بهره‌گیری از توان عملیاتی مهندسین شرکت آب و فاضلاب تهران برای کلان‌شهر تهران اجرایی شده است.

وی افزود: این برنامه طبق زمان‌بندی ازپیش‌تعیین‌شده به جلو حرکت می‌کند. و تاکنون ۱۷۰ مخزن آب اضطرار آب‌گیری و آماده استفاده از آن در شرایط بحرانی است. که البته مطابق برنامه این تعداد به بیش از ۵۰۰ مورد افزایش پیدا خواهد کرد.

تکمیل سایر طرح‌های حیاتی آب تهران

فرماندار تهران تأکید کرد: این طرح و تکمیل سایر طرح‌های حیاتی آب تهران از جمله رینگ آب‌رسانی حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در تأمین آب کلان‌شهر تهران نقش بسیار مؤثری دارد.

قیومی یادآور شد: در راستای پایداری شبکه آب همشهریان شمال غرب و غرب تهران برابر طرح‌های عملیاتی اجراشده، انتقال آب به تصفیه‌خانه ششم انجام‌شده تا شاهد تاب‌آوری شبکه آب در همگی پهنه‌های شهر تهران باشیم.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های پی‌درپی چند سال اخیر بیشترین تأثیر را در سامانه تأمین آب شرق تهران داشته است، اظهار کرد: این طرح با تلاش شبانه‌روزی و همت جهادی مجموعه آبفای استان تهران با موفقیت اجراشده و در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار پایتخت در ادامه از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴۵ کلان پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اختصاص اعتبار و افتتاح این پروژه‌ها ۳ هزار اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عمومی

شناسه : 449351
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *