آغاز افزایش دما از هفته آینده

روند کاهش دما در کشور ادامه داشته و در برخی مناطق بارش‌های رگباری و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

جهان صنعت نیوز –  روند کاهش دما در کشور همچنان ادامه دارد و امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های رگباری و وزش باد رخ خواهد داد. از فردا تا یک‌شنبه نیز در جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌های رگباری و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است، اما در سایر نقاط کشور جوی آرام حاکم خواهد بود. از جمعه به بعد، افزایش تدریجی دما همراه با وزش باد شدید آغاز می‌شود.

ادامه کاهش دما و بارش‌های رگباری در مناطق شمالی و جنوبی کشور

سرویس عمومی : روند کاهش دما در سراسر کشور ادامه دارد و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که امروز (پنجشنبه، هشتم شهریورماه) در مناطقی از استان‌های شمالی کشور شامل گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی مانند قزوین، البرز، تهران و سمنان شاهد بارش رگباری، همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود. این شرایط جوی به دلیل عبور سامانه‌های بارشی از منطقه است که به کاهش دما و ناپایداری در مناطق مذکور منجر می‌شود.

بارش‌های رگباری در سیستان و بلوچستان و پیش‌بینی جوی آرام در سایر مناطق

طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، از فردا (جمعه، ۹ شهریورماه) تا روز یک‌شنبه (۱۱ شهریورماه)، بخش‌های جنوبی و نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان با بارش‌های رگباری همراه با وزش باد شدید مواجه خواهند شد. در این مدت، سایر نقاط کشور تحت تأثیر جوی آرام قرار خواهند گرفت. با این حال، کاهش دما تا روز جمعه در اکثر مناطق کشور ادامه خواهد داشت. از ابتدای هفته آینده، روند تدریجی افزایش دما در کشور آغاز می‌شود؛ با این حال، شدت گرمای گذشته باز نخواهد گشت و انتظار می‌رود دماها در سطحی معتدل‌تر تثبیت شوند.

وزش باد شدید در مناطق مختلف و احتمال گردوخاک

در پنج روز آینده، وزش باد شدید در مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، شمال غرب و جنوب غرب کشور، و نیز دامنه‌های جنوبی البرز و مرکزی پیش‌بینی می‌شود. این شرایط جوی به‌ویژه در برخی نقاط ممکن است باعث ایجاد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شود که نیازمند توجه و اقدامات احتیاطی است.

پیش‌بینی وضعیت هوای تهران

آسمان تهران نیز امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد وجود دارد. دمای هوا در تهران بین ۲۴ تا ۳۴ درجه سانتیگراد نوسان خواهد داشت. برای فردا (جمعه) نیز پیش‌بینی شده است که آسمان تهران همچنان صاف تا قسمتی ابری باشد و گاهی افزایش ابر و وزش باد را تجربه کند. دمای هوا در این روز بین ۲۴ تا ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

عمومی

شناسه : 449435
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *