جنایتی وحشتناک در لاهیجان

پیام آیت الله ناظم زاده پیرامون کشته شدن یک جوان لاهیجانی در بازداشتگاه نیروی انتظامی

بسم الله الرحمن الرحیم

مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیرِ نَفْسٍ أو فَسادٍ فِی الأَرضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعًا (مائده، آیه ۳۲).

جنایتی وحشتناک در لاهیجان

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، سلام علیکم.

اخیراً جوانی در لاهیجان به نام سید محمد میرموسوی پس از دستگیری، در بازداشتگاه نیروی انتظامی لاهیجان بر اثر شکنجه به قتل رسید. این خبر واقعاً شوکه‌کننده و غم‌انگیز است و دیدن فیلم آن، که گویا او را سلاخی کرده‌اند، برای هر بیننده‌ای غم‌بار و دردآور است!!!

به راستی، این مامورانی که با بدن این جوان چنین کرده‌اند و جنازه‌ غرق به خون او را به خانواده‌اش تحویل داده‌اند، انسانند یا گرگ درنده؟ بر فرض که او گناه قابل تعقیبی داشته باشد، باید او را تحویل محکمه‌ی قضایی می‌دادند تا طبق قانون مجازات شود، نه اینکه او را به گونه‌ای شکنجه دهند که در گوشه‌ی زندان غریبانه و با آه و فریاد جان دهد.

این مامورین، به دستور کدام مقامی چنین جنایت هولناکی را انجام می‌دهند؟ ما به ماموران خدمتگزار نیروی انتظامی که حافظان امنیت هستند احترام می‌گذاریم، اما عده‌ی قلیلی از این ماموران همچون باند جنایتکاران عمل می‌کنند و برای خون و جان و آبروی مردم هیچ ارزشی قائل نیستند! این باند مخوف که در میان ماموران خدوم نفوذ کرده‌اند، در این سال‌ها عامل نارضایتی‌های فراوانی بوده‌اند! پس چه هنگام باید این‌ها از بدنه‌ی نیروی انتظامی بیرون رانده شوند؟ شاید در مراکز انتظامی دیگر هم از این گونه عوامل شرور و شکنجه‌گر باشند که از چشم ملت و رسانه‌ها مخفی است.

آقای رییس‌جمهور! این که دستور داده‌اید هیئتی سریعاً برای رسیدگی به لاهیجان بروند، بسیار به جا و پسندیده است، ولی به عنوان تسلای دل داغ‌دیدگان و مردم لاهیجان و آرامش مردم کشور و دفاع از حقوق این جوان مظلوم، دستور دهید، سریعاً ماموران متخلف و آمران به آن‌ها را عزل کنند و طبق احکام اسلام مجازات شوند، تا مرهمی بر دل داغ‌دیدگان و اهالی محترم لاهیجان و دیگر شهرهای کشور باشد.

در این جا لازم می‌دانم، دو پیشنهاد خدمتتان ارائه دهم:

۱. پس از گزارش هیئت اعزامی دولت محترم، اگر این گونه شکنجه‌ها که قبلاً هم به اطلاع شما و مردم ایران رساندم ناشی از چراغ سبز فرمانده بالادست بوده باشد، او را به قوه‌ی قضاییه معرفی نمایید تا طبق مقررات رسیدگی شود.

۲. دستور دهید هیئت‌هایی در تمام کشور، خصوصاً مراکز دورافتاده‌ کشور، از مراکز نیروی انتظامی که در مظان شکنجه‌گاه هستند، بررسی میدانی کنند تا صدای کسانی که به گوش نمی‌رسد و یار و ناصری جز خداوند ندارند، شنیده شود و به فریادشان رسیدگی شود. و ما علی الرسول الا البلاغ.

در پایان، تسلیت و تعزیت به پدر، مادر و خاندان عزادار و داغ‌دیده‌ی این جوان مظلوم عرض نموده و مغفرت و حشر با صالحان را برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال خواستارم.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

حوزه علمیه قم

سید اصغر ناظم زاده

۸ شهریور ۱۴۰۳

یادداشت

شناسه : 449541
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *