خبر خوش برای گندمکاران؛ زمان دقیق واریز مطالبات اعلام شد

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت مطالبات گندم‌کاران در هفته آینده خبر داد.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز،  علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: میزان مصرف کشور در حوزه گندم برای تولید نان ۱۰ میلیون تن و در حوزه گندم برای مصارف دیگر ۱۱ میلیون تن است ولی خوشبختانه در بحث گندم خودکفا شده‌ایم.

او افزود: باید قیمت گندم مناسب و به موقع اعلام شود، خوشبختانه با روی کار آمدن دولت جدید مطالبات گندم کاران از هفته آینده پرداخت خواهد شد.

مهاجر با بیان اینکه در حال حاضر سالانه ۶ میلیون تن گندم در کشور برداشت می‌کنیم تصریح کرد: نیاز به کود برای تأمین ۹۰ درصد امنیت غذایی حدود ۳ میلیون تن است. همچنین بر اساس مطالعات مؤسسه تحقیقات عدد مورد نیاز کود ۴.۵ میلیون تن است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: برای خودکفایی ۹۰ درصدی در محصولات کشاورزی کشور باید ۴.۵ میلیون تن کود مورد نیاز بخش کشاورزی تامین شود.

مهاجر اضافه کرد: نرخ هر کیلوگرم بذر مناطق دیم برای سال زراعی جدید ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ بذر گندم دیم ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: در سال زراعی جاری بیشترین یارانه برای جو در نظر گرفته شده است، زیرا این محصول در سال‌های قبل مظلوم واقع شده بود.

 مهاجر گفت: روغن کلزا بسیار مهم و با کیفیت است، کلزا نقش پایداری گندم را دارد و کلزا بیشتر از چهل و شش درصد روغن دارد. به زودی مطالبات کلزاکاران شمال کشور پرداخت می‌شود.

او افزود: به راحتی می‌توانیم در جو خودکفا باشیم ولی تاخیر در این موضوع به دلیل بحث تغذیه دام است، که ما نمی‌خواستیم چالش دیگری در تغذیه دام ایجاد بشود که قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش پیدا کند لذا الان وزارت جهاد کشاورزی به دنبال این است که بتواند این فاصله را بین گندم و جو در سال‌های آینده مشخص کند.

کشاورزی

شناسه : 449554
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *