بانک مرکزی راه را برای واردات تمامی خودروها باز کرد

بانک مرکزی ایران با تأمین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو از محل ارز سپرده خود موافقت کرد.

جهان صنعت نیوز – بانک مرکزی ایران اعلام کرد که با استفاده از ارزهای سپرده خارجی که منشأ داخلی ندارند. اجازه واردات خودروهای برقی و دیگر خودروها به کشور داده می‌شود. مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، توضیح داد. که این ارزها شامل سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ارزهایی است. که در خارج از کشور به دست آمده‌اند و به طور خاص مربوط به صادرات نیستند.

موافقت بانک مرکزی با واردات خودروهای برقی از محل ارز سپرده خود

سرویس خودرو : در چند روز گذشته، نامه‌ای منتشر شد. که در آن بانک مرکزی ایران موافقت خود را با تأمین ارز مورد نیاز برای واردات خودروهای برقی از محل سپرده خود اعلام کرد. بر اساس این نامه، اداره ترخیص بانک مرکزی به مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، این موضوع را اطلاع داده است.

تعریف ارز سپرده خود

مهدی ضیغمی در توضیح این که ارز سپرده خود چه نوع ارزی است. گفت: «ارز سپرده خود یا ارز سپرده دیگران، به ارزی اطلاق می‌شود که در خارج از کشور قرار دارد و منشأ آن داخلی نیست.» او افزود که این نوع ارزها مربوط به صادرات نبوده و ارزی نیست که در خارج از کشور باقی مانده باشد.

نقش بانک عامل در احراز منبع ارز

رئیس سازمان توسعه تجارت با تأکید بر این که بانک عامل باید احراز کند که منشأ ارز واردات خودرو، خارجی است، توضیح داد: «در واقع، این نوع ارز به ارز سرمایه‌گذاری خارجی شباهت دارد، یعنی ارزی که از فعالیت‌های افراد و کارهایی که در خارج از کشور انجام می‌شود، به دست آمده است.» او همچنین اشاره کرد که این ارز می‌تواند متعلق به یک شخص خارجی یا سرمایه‌گذاری خارجی باشد که تصمیم دارد آن را در کشور مصرف کند. به همین دلیل، در صورت تأیید بانک عامل، امکان واردات خودرو با این نوع ارز وجود دارد.

گسترش استفاده از ارز سپرده خود برای واردات خودرو

ضیغمی همچنین بیان کرد که ارز حاصل از سپرده خود، محدود به واردات خودروهای برقی نیست و می‌توان با این ارز، تمامی خودروها را به کشور وارد کرد. او اضافه کرد: «بانک مرکزی مجوز داده است تا با ارز حاصل از سپرده خود، علاوه بر خودروهای برقی، خودروهای هیبریدی نیز وارد مناطق آزاد شوند.» همچنین تأکید کرد که واردات خودرو از محل ارز سپرده خود به تمامی خودروها تعمیم داده شده و این امکان براساس مجوز بانک مرکزی فراهم شده است.

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 449586
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *