شرایط و مراحل ثبت‌نام خودرو برای جانبازان در سامانه جدید

سامانه یکپارچه خودروی جانبازان برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر از روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه بازگشایی شده و به مدت ۱۰ روز کاری فعال خواهد بود.

جهان صنعت نیوز – بر اساس اطلاعیه جدید سازمان توسعه تجارت، سامانه یکپارچه خودروی جانبازان که به جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر امکان واردات خودرو از طریق شرکت‌های واردکننده را می‌دهد، از روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه مجدداً فعال شده و به مدت ۱۰ روز کاری در دسترس خواهد بود. جانبازانی که در مراحل قبلی انصراف داده بودند اما مجدداً تمایل به واردات خودرو دارند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

بازگشایی مجدد سامانه یکپارچه خودروی جانبازان از هشتم شهریور

ش : سامانه یکپارچه خودروی جانبازان از روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر بازگشایی شد و به مدت ۱۰ روز کاری در دسترس قرار گرفته است. این سامانه با هدف ارائه تسهیلات واردات خودرو به جانبازان از طریق شرکت‌های واردکننده طراحی شده و شامل تغییرات جدیدی نسبت به مراحل قبلی است.

تغییرات جدید در انتخاب خودرو و شرکت‌های واردکننده

در این مرحله، جانبازانی که در مراحل قبلی انصراف داده‌اند اما مجدداً تمایل به واردات خودرو دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور اقدام به ثبت‌نام و انتخاب خودرو کنند. در این دوره، فهرست خودروهای قابل واردات توسط شرکت‌ها از نظر مدل، سال ساخت و نوع خودرو به‌روزرسانی شده و خودروهای جدیدی به فهرست اضافه شده‌اند. به همین دلیل، از کلیه جانبازان درخواست می‌شود تا با دقت لازم خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنند.

فرایند انتخاب و تخصیص خودرو برای جانبازان

طبق اطلاعیه سازمان توسعه تجارت، جانبازان می‌توانند از پنج اولویت موجود برای انتخاب خودرو بهره‌مند شوند. اما در صورتی که این اولویت‌ها انتخاب نشوند، سیستم به صورت خودکار یکی از اولویت‌ها را اختصاص خواهد داد. همچنین، ارزش خودروهای انتخابی معادل ارزش FOB تعیین شده است.

مهلت ۱۰ روزه برای انتخاب خودرو

این سامانه به مدت ۱۰ روز کاری فعال خواهد بود و جانبازان مشمول بایستی در این مدت اقدام به انتخاب خودرو کنند. پس از پایان مهلت ۱۰ روزه، سیستم به مدت سه روز بر اساس محدودیت‌های تولید و تأمین خودروها، اولویت‌های انتخابی را تخصیص خواهد داد. در صورتی که جانبازان از انتخاب سیستمی رضایت نداشته باشند، امکان انصراف و انتخاب واردات خودرو به صورت شخصی نیز وجود دارد.

الزامات ثبت‌نام و قرارداد با شرکت‌های واردکننده

در این مرحله، کلیه ثبت‌نام‌های قبلی لغو شده و انتخاب خودرو و شرکت واردکننده در این مرحله ملاک اصلی خواهد بود. پس از انتخاب و تخصیص خودرو، جانبازان برای عقد قرارداد و ادامه فرآیند ثبت سفارش به شرکت‌های واردکننده معرفی می‌شوند.

خودرو

شناسه : 449610
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *