خرید تضمینی گندم از ۱۲ میلیون تن فراتر می رود

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال خرید تضمینی گندم از ۱۲ میلیون تن و تولید ۱۵ میلیون تن فراتر رود.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، عطااله هاشمی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاروز گذشته بیش از ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

به گفته او، تاکنون ۹۴ همت مطالبات گندمکاران پرداخت شده. و مابقی طبق وعده معاون اول رئیس جمهور انتظار می رود. تا هفته آینده پرداخت شود.

هاشمی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم تا اواسط مهر ادامه دارد. افزود: برآوردها حاکی از آن است که کشاورزان مقداری گندم برداشت و در انبارهای خود نگه داری کردند. چراکه به تسریع در پرداخت مطالبات امیدی ندارند. و حداقل ۲۰۰ هزارتن گندم در انبارهای کشاورزان در سراسر کشور وجود دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که خرید تضمینی گندم از ۱۲ میلیون تن و تولید از ۱۵ میلیون تن فراتر رود.

او با بیان اینکه برنامه کشت گندم از اواخر هفته آغاز می شود، گفت: کشاورزان برای تعیین الگوی کشت تا مشخص شدن قیمت تاخیرهایی خواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 449642
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *