قیمت ساندرو و ال ۹۰ سقوط می‌کند؟

خودروی جدید P90 یا ال ۹۰ ایرانی، توسط پارس خودرو وارد فاز تولید آزمایشی شد و به زودی پس از تکمیل مراحل، تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.

جهان صنعت نیوز – پارس خودرو از آغاز تولید آزمایشی خودروی P90 که به‌عنوان ال ۹۰ ایرانی شناخته می‌شود، خبر داد. این محصول پس از تکمیل مراحل آزمایشی، به تولید انبوه رسیده و در بازار عرضه خواهد شد. تولید این خودرو در سالنی که پیش‌تر محصولات رنو در آن تولید می‌شد، صورت می‌گیرد و از نظر کیفیت مطابق با استانداردهای این برند فرانسوی خواهد بود.

تولید آزمایشی P90 یا ال ۹۰ ایرانی در پارس خودرو آغاز شد

سرویس خودرو : خودروی جدید P90 که به‌عنوان نسخه ایرانی ال ۹۰ شناخته می‌شود، وارد فاز تولید آزمایشی در خطوط تولید پارس خودرو شده است. این محصول پس از نهایی شدن مراحل آزمایشی، به تولید انبوه خواهد رسید و وارد بازار می‌شود. پارس خودرو، که زیرمجموعه‌ای از گروه خودروسازی سایپا است، پیش از این تمرکز خود را روی تولید محصولات برند رنو قرار داده بود. با خروج رنو از بازار ایران به دلیل تحریم‌ها، مدیران سایپا تصمیم به داخلی‌سازی این خودرو گرفتند تا بتوانند نیاز بازار به این خودروهای محبوب را برطرف کنند. 

سرنوشت تولید داخلی ال ۹۰ پس از خروج رنو از ایران

پیش از اعمال تحریم‌ها، پارس خودرو مسئولیت مونتاژ و تولید خودروهای برند رنو از جمله ال ۹۰ و خانواده ساندرو را بر عهده داشت. این محصولات به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب، مورد استقبال زیادی از سوی مشتریان قرار گرفتند. با بازگشت تحریم‌ها و خروج رنو از بازار ایران، تولید این خودروها متوقف شد و قیمت آنها به طور چشمگیری افزایش یافت. با این حال، سایپا تصمیم گرفت تا با استفاده از قراردادهای موجود، تولید ال ۹۰ را به صورت مستقل ادامه دهد.

مشخصات فنی و امکانات P90

خودروی P90، که به عنوان ال ۹۰ ایرانی معرفی شده است، از ویژگی‌های فنی و امکانات متعددی بهره می‌برد. این خودرو مجهز به موتور ۱۶ سوپاپ و گیربکس دستی است و امکاناتی چون سیستم تهویه مطبوع نیمه‌اتوماتیک، سیستم‌های ترمز ABS، EBD و BAS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، چراغ‌های روشنایی روز و خودکار، فرمان D تایپ با کلیدهای کنترلی، نشانگر فشار باد تایرها، نشانگر تعویض دنده، مولتی‌مدیا و دوربین دنده عقب را دارا می‌باشد. تمامی این امکانات در کنار تولید در سالنی با استانداردهای کیفی رنو، کیفیت بالای این محصول را تضمین می‌کند.

تاثیر تولید P90 بر بازار خودرو

با اعلام تولید آزمایشی خودروی P90، بازار خودروهای رنو که پس از خروج این خودروساز فرانسوی از ایران با نوسانات قیمتی مواجه شده بود، دچار تغییرات جدیدی شده است. تولید داخلی ال ۹۰ ایرانی می‌تواند به کاهش قیمت‌های این دسته از خودروها در بازار کمک کند. همچنین، تولید انبوه این خودرو در آینده نزدیک، موجب می‌شود تا مشتریان ایرانی به جای محصولات وارداتی، از نسخه داخلی این خودرو بهره‌مند شوند.

خودرو

شناسه : 449664
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *