صدور هشدار نارنجی هواشناسی در قم

بر اساس اعلام اداره هواشناسی، وزش باد شدید و گردوخاک قم را فرا خواهد گرفت.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی، گفت: از عصر امروز جمعه تا روز یک‌شنبه وزش باد شدید و گردوخاک استان را در بر خواهد گرفت.

مهران حیدری افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی مدل‌های عددی تا اواسط هفته آینده تغییر دمایی محسوسی رخ نخواهد داد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته خنک ترین نقطه استان بخش دستجرد با ۲۲.۸ و گرم‌ترین نقطه نیز جمکران با دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی با اشاره به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی، بیان کرد: روز جمعه آسمان صاف، در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید با سرعت ۳۵ تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد و گرد و خاک

حیدری افزود: برای روز شنبه‌ و یکشنبه انتظار می‌رود آسمان صاف، در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید با سرعت ۴۵ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت همراه با گردوخاک و از بعدازظهر افزایش ابر باشد.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

ایرنا

عمومی

شناسه : 449702
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *