بخش روباز خط یک مترو تهران از دوشنبه تا جمعه تعطیل شد

ایستگاه‌های منتخب خط یک متروی تهران برای بهسازی و افزایش ایمنی مسافران در برخی روزهای تعطیل شهریورماه بسته می‌شوند.

جهان صنعت نیوز : خط یک متروی تهران که از سال ۱۳۸۱ به بهره‌برداری رسیده، به دلیل نیاز به بهسازی در قسمت روباز، شامل ایستگاه‌های ترمینال جنوب، شهید بخارایی، علی‌آباد، جوانمرد قصاب و شهرری، در برخی روزهای تعطیل شهریورماه تعطیل می‌شود. این تصمیم با هدف حفظ کیفیت خدمات و افزایش ایمنی مسافران و در پی کاهش حجم مسافران در تعطیلات شهریور اتخاذ شده است. همچنین، سرویس‌دهی به مسافران این ایستگاه‌ها از طریق اتوبوس انجام خواهد شد.

تعطیلی موقت برخی ایستگاه‌های خط یک مترو به‌منظور بهسازی و افزایش ایمنی

سرویس مسکن :  خط یک متروی تهران که از سال ۱۳۸۱ به بهره‌برداری رسیده، در طول این مدت بار محوری زیادی را به دلیل تردد مداوم قطارها تحمل کرده است. بر اساس تصمیمات اخیر و با هدف حفظ کیفیت خدمات و افزایش ایمنی مسافران، مقرر شد که قسمت روباز خط یک بهسازی شود. این قسمت شامل ایستگاه‌های ترمینال جنوب، شهید بخارایی، علی‌آباد، جوانمرد قصاب و شهرری می‌شود.

برنامه بهسازی و تعطیلی ایستگاه‌ها

در بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شد که بهترین زمان برای اجرای این عملیات، تعطیلات شهریورماه است؛ زمانی که حجم مسافران کاهش می‌یابد و امکان آماده‌سازی سرویس‌دهی بهتر برای مهرماه وجود دارد. به همین منظور، درخواستی به شورای تأمین و شورای ترافیک استانداری تهران ارائه شد تا در جمعه‌ها و ایام تعطیل برخی از ایستگاه‌های محدوده شوش تا شهرری بسته شده و عملیات بهسازی انجام شود.

زمان‌بندی تعطیلی ایستگاه‌ها

بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، در جمعه ۹ شهریور و دوشنبه ۱۲ تا جمعه ۱۶ شهریورماه، حد فاصل ایستگاه علی‌آباد تا جوانمرد قصاب جبهه کاری برای بهسازی انتخاب شده و در این روزها تنها این دو ایستگاه تعطیل خواهند بود. این برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام شده که تمامی ایستگاه‌ها به‌صورت همزمان تعطیل نشوند.

جابه‌جایی مسافران

برای تسهیل جابه‌جایی مسافران، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هماهنگی‌هایی را انجام داده است. به این ترتیب، مسافران ایستگاه‌های تعطیل توسط اتوبوس جابه‌جا خواهند شد. همچنین، تلاش می‌شود تا حد امکان از تعطیلی کامل ایستگاه‌ها جلوگیری شود.

مسکن

شناسه : 449782
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *