زمان واریز و مبلغ سود سهام عدالت مرحله سوم مشخص شد؟

احتمال واریز مرحله سوم سود سهام عدالت به میزان ۷۰۰ هزار تومان در شهریور ۱۴۰۳ وجود دارد، اما هنوز سه شرکت بزرگ بخشی از سود را واریز نکرده‌اند.

جهان صنعت نیوز – با توجه به تأخیرهای پیشین در واریز «سود سهام عدالت»، احتمال واریز مرحله سوم سود مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ در شهریور ۱۴۰۳ وجود دارد. با این حال، سه شرکت بزرگ هنوز مبالغ قابل توجهی از سود را واریز نکرده‌اند و سازمان بورس در حال پیگیری برای تسویه کامل این سود است.

احتمال واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در شهریور ۱۴۰۳

سرویس بورس : در سال‌های گذشته، سود سهام عدالت به صورت دو مرحله‌ای، یک‌بار در پاییز و یک‌بار در زمستان به حساب مشمولان واریز می‌شد. با این حال، در سال گذشته به دلیل کاهش ۳۰ درصدی سود در مرحله دوم، انتظار برای واریز مرحله سوم تا خرداد، تیر و مرداد به تأخیر افتاد. حالا احتمال می‌رود که این مرحله در ماه شهریور واریز شود.

شرکت‌هایی که هنوز سود را واریز نکرده‌اند

در حال حاضر، سه شرکت بزرگ از جمله پالایشگاه بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت مپنا، همچنان بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند. پالایشگاه بندرعباس با ۲ هزار میلیارد تومان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا با حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از جمله شرکت‌هایی هستند که هنوز تسویه سود سهام عدالت را انجام نداده‌اند. مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرده که این شرکت‌ها به دلیل مشکلات داخلی هنوز موفق به واریز کامل سود نشده‌اند.

مشکلات هلدینگ خلیج فارس در تسویه سود سهام عدالت

شرکت هلدینگ خلیج فارس که یکی از بزرگترین شرکت‌های پتروشیمی ایران است، به دلیل عدم دریافت سود از شرکت‌های زیرمجموعه خود مانند فجر و مبین، نتوانسته است سود سهام عدالت را به طور کامل واریز کند. مپنا نیز به دلیل طلبکاری از وزارت نیرو هنوز نتوانسته به تعهدات خود در واریز سود عمل کند. سازمان بورس همچنان به پیگیری‌های خود برای تسویه این سودها ادامه می‌دهد و امیدوار است که در صورت تسویه کامل توسط هلدینگ خلیج فارس، مجوز واریز سود سهام عدالت از سوی شورای عالی بورس صادر شود.

برخورد سازمان بورس با شرکت‌های متخلف

با توجه به تأخیرهای مکرر در واریز سود توسط این سه شرکت، سازمان بورس و اوراق بهادار گزارش تخلفات آنها را به مراجع ذی‌صلاح ارسال کرده و اعلام کرده است که برخورد قانونی با این شرکت‌ها انجام خواهد شد. هدف اصلی سازمان بورس، وصول کامل سود سال ۱۴۰۱ و واریز آن به حساب سهامداران عدالت است.

هشدار درباره سودجویان در زمینه سود سهام عدالت

عدم تسویه به موقع سود سهام عدالت، زمینه مناسبی برای سودجویان فراهم کرده است. مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، به سهامداران هشدار داده که فقط به شماره شبای ثبت شده در سامانه سجام اعتماد کنند و از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس یا پاسخ به تماس‌های مشکوک خودداری کنند. او تأکید کرد که اخبار مربوط به واریز سود سهام عدالت تنها از طریق خبرگزاری‌های رسمی و رسانه ملی پیگیری شود تا از گرفتار شدن در دام سودجویان جلوگیری شود.

بورس

شناسه : 449827
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *