اجلاس سران بریکس با حضور «پزشکیان» در روسیه برگزار می‌شود

میرزاخانی، سرکنسول ایران در کازان، و دستیار رئیس‌جمهور تاتارستان در خصوص هماهنگی‌های اجلاس سران بریکس و روابط دوجانبه به تبادل نظر پرداختند.

جهان صنعت نیوز – در این دیدار، میرزاخانی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان، با “باکیروف گازینور”، دستیار رئیس‌جمهور تاتارستان، درباره مسائل مرتبط با روابط دوجانبه و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری شانزدهمین اجلاس سران بریکس که قرار است از اول تا سوم آبان ماه با حضور رئیس‌جمهور ایران در کازان برگزار شود، گفتگو کرد. پیش از این، کاخ کرملین اعلام کرده بود که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، دعوت‌نامه‌ای از روسیه برای شرکت در این نشست دریافت کرده است و دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه، نیز تأیید کرد که این دعوت‌نامه به ایران ارسال شده است. او همچنین ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور ایران در این اجلاس حضور یابد.

گفتگو درباره روابط دوجانبه و هماهنگی اجلاس بریکس

سرویس سیاسی : میرزاخانی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان، در دیداری رسمی با “باکیروف گازینور”، دستیار رئیس‌جمهور تاتارستان، به بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مهمی از جمله روابط دوجانبه میان ایران و تاتارستان و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری شانزدهمین اجلاس سران بریکس پرداخت. این اجلاس قرار است از اول تا سوم آبان ماه سال جاری در شهر کازان، با حضور رئیس‌جمهور ایران و هیات همراه او، برگزار شود.

تأیید دعوت‌نامه رسمی برای رئیس‌جمهور ایران

کاخ کرملین پیش از این اعلام کرده بود که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، دعوت‌نامه‌ای از طرف روسیه برای شرکت در نشست رهبران گروه بریکس دریافت کرده است. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه، نیز در این باره توضیح داد که این دعوت‌نامه رسمی به ایران ارسال شده و مقامات روسی امیدوارند که رئیس‌جمهور ایران در این نشست حضور داشته باشد. پسکوف همچنین اشاره کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نیز در حال آماده‌سازی برای این ملاقات است و حضور پزشکیان را فرصتی برای گسترش همکاری‌ها می‌داند.

اهمیت اجلاس سران بریکس و روابط ایران و روسیه

اجلاس سران بریکس که یکی از مهم‌ترین نشست‌های بین‌المللی در زمینه اقتصادی و سیاسی به شمار می‌رود، با حضور رهبران کشورهای عضو از جمله روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی برگزار می‌شود. حضور ایران در این اجلاس نشان‌دهنده روابط مستحکم بین ایران و کشورهای عضو بریکس به ویژه روسیه است. این نشست فرصتی مناسب برای تبادل نظر و بررسی همکاری‌های استراتژیک در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و سیاسی خواهد بود.

سیاسی

شناسه : 449829
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *