وام ازدواج با اعتبار جدید: ثبت‌نام و پرداخت سریع‌تر می‌شود

بانک مرکزی با تخصیص ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جدید برای وام ازدواج و فرزندآوری، روند ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات را تسریع می‌کند.

جهان صنعت نیوز – مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد که با مصوبه جدید هیئت عالی بانک مرکزی و تخصیص ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جدید به وام ازدواج و فرزندآوری، روند ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان سرعت بیشتری خواهد گرفت. این اقدام پس از مشکلاتی که در پنج ماه ابتدایی سال به دلیل سهمیه‌های محدود بانکی وجود داشت، صورت گرفته است. از ابتدای سال تا ۱۰ شهریور، ۹۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.

تسهیلات وام ازدواج و فرزندآوری با تخصیص اعتبار جدید سرعت می‌گیرد

سرویس بانک و بیمه : با اعلام جدید بانک مرکزی، قرار است از روز یکشنبه (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)، روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به دلیل تخصیص ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جدید، سرعت بیشتری بگیرد. این اعتبار از محل آزادسازی سپرده‌های قانونی بانک‌ها تامین شده و در نتیجه، ظرفیت روزانه ثبت‌نام بانک‌های عامل افزایش پیدا خواهد کرد.

افزایش ظرفیت ثبت‌نام متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، مهدی صحابی، اعلام کرد که با این اقدام، بانک‌ها می‌توانند تعداد بیشتری از متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری را ثبت‌نام کنند. وی افزود: “این افزایش ظرفیت، مشکلاتی که در پنج ماه ابتدایی سال جاری به دلیل محدودیت سهمیه‌های بانکی وجود داشت را برطرف خواهد کرد.”

پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری تا ۱۰ شهریور

صحابی در ادامه به آمارهای ارائه شده از سوی بانک‌ها اشاره کرد و گفت: “تا پایان مردادماه، حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری پرداخت شده است. با توجه به پیگیری‌ها و جلسات تخصصی برگزار شده در بانک مرکزی، این مبلغ تا ۱۰ شهریور به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.” او تاکید کرد که از ابتدای سال جاری تا کنون، حدود ۲۱۳ هزار نفر وام ازدواج و ۲۱۰ هزار نفر وام فرزندآوری دریافت کرده‌اند.

تخصیص ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات در سال جاری

بر اساس قانون، در سال جاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اعطای وام ازدواج و فرزندآوری در نظر گرفته شده است. به گفته صحابی، با مصوبه جدید هیئت عالی بانک مرکزی، ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر به این اعتبار اضافه شده تا روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان تسهیل و تسریع شود.

افزایش فشار تقاضا بر شبکه بانکی

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی همچنین به افزایش تقاضا برای دریافت این تسهیلات اشاره کرد و گفت: “تقاضا بیشتر از سهمیه‌های اختصاص داده شده به شبکه بانکی است. برای همین، در جلسه‌ای که ۲۳ مردادماه با حضور قائم مقام بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد، از بانک‌ها درخواست شد که سهمیه‌های ماهانه خود را سریع‌تر پرداخت کنند.”

بانک و بیمه

شناسه : 449869
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *