توسعه نیروگاه های خورشیدی ضرورت دارد

با حضور استاندار البرز عملیات کلنگ زنی سه پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان و همچنین امضای قراردادهای ایجاد نیروگاه های خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد.

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی جهان صنعت نیوز، با حضور مجتبی عبداللهی استاندار البرز. اکبر قنبرپور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام و جمعی از مسئولان استانی. عملیات کلنگ زنی سه پروژه بزرگ شامل مجتمع اقامتی، مجتمع اداری و تیرپارک با سرمایه گذاری بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان. و همچنین امضای قراردادهای ایجاد نیروگاه های خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، برگزار شد.

پروژه تیرپارک در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع، طرح ساخت ۳۳۰۰ سکونتگاه تمام هوشمند. در قالب شهرک سبز در ۱۴ بلوک در ۶ هکتار و مجتمع اداری در زمینی به مساحت ۲۳۸۰ متر مربع. با هدف احداث ۸۰ واحد اداری، طرح هایی هستند. که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، عملیات احداث آنها آغاز شد.

همچنین به همین مناسبت، آیین امضای قرارداد با سرمایه گذاران برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی. در پیام در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و با هدف تولید ۳۳ مگاوات برق خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد.

ناترازی در تامین و توزیع برق در کشور وجود دارد/ضرورت توسعه نیروگاه خورشیدی

مجتبی عبداللهی در مراسم امضای قراردادهای احداث نیروگاه خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام، اظهار کرد: در دولت سیزدهم پروژه های قابل توجه و مهمی مورد بهره برداری قرار گرفت که تاثیر بسزایی در ارتقا زیرساخت ها داشت.

وی ادامه داد: درصدد هستیم این روند را در سایه وفاق و همدلی دولت چهاردهم نیز استمرار و تداوم بخشیم.

عبداللهی گفت: با توجه به ریل گذاری درستی که با توجه به شناخت نظام مسائل، موضوعات و مطالبات استان شکل گرفته در مسیر تقویت زیرساخت ها و سرانه ها در بخش های مختلف حرکت خواهیم کرد.

ایجاد و توسعه نیروگاه های خورشیدی

وی افزود: ناترازی در تامین و توزیع برق در کشور وجود دارد از این رو با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی کشور و بویژه استان البرز بلحاظ رشد سریع جمعیت، باید به سمت ایجاد و توسعه نیروگاه های خورشیدی سوق پیدا کنیم.

استاندار البرز گفت: از سرمایه گذارانی که در راستای احداث نیروگاه های خورشیدی ورود کنند، حمایت خواهیم کرد چراکه راهکار برون رفت از ناترازی های تامین و توزیع برق، همین رویکرد است.

وی افزود: ضرورت دارد کارخانه و مجموعه تولیدی پنل های خورشیدی با استانداردهای روز دنیا احداث شود تا فعالان این عرصه در جهت تامین پنل با مشکل مواجه نشوند.

عبداللهی گفت: بستر لازم برای احداث این واحد تولیدی در مجموعه ویژه اقتصادی پیام فراهم است.

منبع: ایلنا

نفت و پتروشیمی

شناسه : 449916
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *