محدودیت های تردد تا ۱۷ شهریور اعلام شد

محدودیت‌های ترافیکی، برخی از محور‌های مواصلاتی کشور توسط مرکز مدیریت راه‌های کشور، اعلام شد.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، مرکز مدیریت راه‌های کشور. محدودیت‌های ترافیکی یکشنبه تا شنبه (۱۱ تا ۱۷ شهریور) در برخی از محور‌های مواصلاتی کشور را اعلام کرد.

براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد موتورسیکلت‌ها (به استثنا موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی). از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۱۱ شهریور تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۱۷ شهریور. از محور‌های کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کرج – چالوس و بالعکس ممنوع بوده. و همچنین در روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه (۱۱ و ۱۳ شهریور) در صورت پر حجم بودن ترافیک. از ساعت ۱۲ از مرزن‌آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) محور به طور کامل مسدود خواهد شد.

از ساعت ۱۵ و از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس). محدودیت تردد یک‌طرفه اعمال شده و با اتمام محدودیت یک‌طرفه از ساعت ۲۴. تردد خودرو‌ها از پل زنگوله تا مرزن‌آباد در مسیر دوطرفه انجام خواهد شد.

افزایش حجم ترافیک

گفتنی است، در روز‌های دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه (۱۲، ۱۴ و ۱۵ شهریور ماه). در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأموران پلیس راه. محدودیت یک‌طرفه مقطعی در مسیر‌های رفت و برگشت انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، از ساعت ۱۴ روز شنبه ۱۷ شهریور محدودیت تردد برای وسایل نقلیه از آزادراه تهران – شمال به مقصد چالوس انجام و از ساعت ۱۵ نیز ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد محور به طور کامل اعمال می‌شود.

از سویی محدودیت تردد از ساعت ۱۷ از مرزن‌آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) به صورت یک‌طرفه اجرا شده و با اتمام اجرای طرح از ساعت ۲۳، تردد وسایل نقلیه در مسیر دوطرفه از پل زنگوله تا مرزن‌آباد انجام می‌شود، البته در صورت کم حجم بودن ترافیک محور، اتمام طرح محدودیت یک‌طرفه پیش از زمان اعلام شده صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، از ساعت ۱۱ روز جمعه ۱۶ شهریور محدودیت تردد وسایل نقلیه از ابتدای آزادراه تهران – شمال به مقصد چالوس انجام و از ساعت ۱۲ نیز از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز (به سمت چالوس) انسداد مسیر به طور کامل اعمال می‌شود.

محدودیت یک‌طرفه اعمال شده

همچنین از ساعت ۱۴ از مرزن آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) محدودیت یک‌طرفه اعمال شده و با پایان یافتن طرح از ساعت ۲۳، تردد وسایل نقلیه در مسیر دوطرفه از پل زنگوله تا مرزن‌آباد صورت می‌گیرد، البته در صورت کم حجم بودن ترافیک محور، اتمام طرح محدودیت یک‌طرفه پیش از زمان اعلام شده صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است، تردد برای ساکنان و افراد محلی از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله آزاد بوده، اما در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال، از ساعت ۱۱ تردد خودرو‌ها از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع خواهد بود.

بر پایه این گزارش، تردد خودرو‌های تریلر در محور هراز کماکان ممنوع بوده و همچنین تردد خودرو‌های کامیون و کامیونت (به استثنا خودرو‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز یکشنبه ۱۱ شهریور و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روز‌های دوشنبه، چهارشنبه، جمعه و شنبه (۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۷ شهریور) از محور هراز ممنوع است.

در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأموران پلیس راه، از روز یکشنبه ۱۱ شهریور تا روز جمعه ۱۶ شهریور ماه محدودیت یک‌طرفه مقطعی به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس اعمال می‌شود.

تردد انواع خودرو‌های تریلر و کامیون ممنوع است

در صورت پرحجم بودن ترافیک، تردد انواع خودرو‌های تریلر و کامیون (به استثنا خودرو‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز یکشنبه ۱۱ شهریور از مسیر (جنوب به شمال) و از ساعت ۶ تا ۲۴ روز‌های دوشنبه، چهارشنبه و جمعه (۱۲، ۱۴ و ۱۶ شهریور) از مسیر (شمال به جنوب) از محور تهران – فیروزکوه – قائمشهر ممنوع خواهد بود.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، محدودیت ترافیکی به صورت یک‌طرفه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز‌های دوشنبه، چهارشنبه و جمعه (۱۲، ۱۴ و ۱۶ شهریور) از انتهای محور نقطه پل حاجی‌آباد یا پیچ کلیکان (ابتدای پیچ آریانا) به سمت خروجی فشم اعمال می‌شود.

گفتنی است، از ساعت ۸ تا ۲۴ روز‌های دوشنبه، چهارشنبه و جمعه (۱۲، ۱۴ و ۱۶ شهریور) تردد خودرو‌های کامیون و تریلر (به استثنا خودرو‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) در محور قدیم رشت – قزوین و بالعکس ممنوع خواهد بود.

از سویی تردد خودرو‌های کامیون و تریلر (به استثنا خودرو‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۸ تا ۲۴ روز‌های دوشنبه، چهارشنبه و جمعه (۱۲، ۱۴ و ۱۶ شهریور) در محور آستارا – اردبیل و بالعکس ممنوع اعلام شده است.

محدودیت تردد در محور‌های استان خراسان رضوی

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور مبنی بر محدودیت تردد در محور‌های استان خراسان رضوی به مناسبت ۲۸ صفر، تردد همه وسایل نقلیه با ری شامل کامیونت، کامیون و تریلر (به استثنا خودرو‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۸ تا ۲۰ روز‌های شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ شهریور) در محور‌های اصلی استان ممنوع خواهد بود.

بر پایه این گزارش، تردد کلیه وسایل نقلیه از محور قدیم مشهد – ملک‌آباد به صورت شبانه‌روزی در روز‌های شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ شهریور) تا ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ممنوع بوده و برای تردد زائران پیاده اختصاص یافته است.

همچنین از ساعت ۱۲ روز شنبه ۱۰ شهریورماه تا پایان ترافیک به سمت جنوب (ملک آباد)، تردد در محور مشهد – ملک‌آباد یک‌طرفه بوده و برای تخلیه ترافیک خروجی مشهد از این محور به عنوان مسیر جانبی و کمکی آزادراه شوشتری (در صورت انسداد مقطعی) استفاده خواهد شد.

گفتنی است، اجرای محدودیت‌های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محور‌ها بوده و با توجه به شرایط ترافیکی محور‌ها هرگونه تغییر در ساعت و یا نحوه اجرا محتمل خواهد بود.

منبع: مهر

مسکن

شناسه : 449923
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *