وزیر ارتباطات قول رجیستری آیفون داده است

مصطفی پور دهقان گفته است که وزیر ارتباطات قول به رفع فیلتر گوشی‌های مدل ۱۴ و ‍۱۵ آیفون را داده است.

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، در حالی که دستور به رجیستر شدن گوشی‌های مختلف بر عهده وزارت صمت است. مصطفی پور دهقان، نماینده مجلس گفته است. که وزیر ارتباطات قول به ریجستری گوشی‌های مدل ۱۴ و ‍۱۵ آیفون را داده است. البته پیش از این نیز در حاشیه معرفی ستار هاشمی به عنوان وزیر ارتباطات اعلام کرده بود. که طی مذاکراتی با وزارت صمت سعی خواهند کرد. مشکل رجیستری گوشی آیفون را برطرف کنند. همچنین دهقان گفته است اگر وزیر ارتباطات در این زمینه ورود نکند. مجلس دست به کار خواهد شد. این اظهارات دهقان هم در حالی بیان می‌شود. که در دوره‌های گذشته مجلس نمایندگان بارها نسبت به واردات آیفون اعتراض کرده. و خواهان ممنوعیت ورود آن به کشور شده بودند.

با این حال مصطفی پوردهقان خبر داد ک وزیر ارتباطات به آنها قول ریجستری را داده است. و آنها منتظر اقدام وی در این زمینه هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد ممنوعیت واردات و فعال سازی دو مدل گوشی آیفون در کشور گفت. «مسئله به این کوچکی را آن چنان بزرگ کردیم که مجلس شورای اسلامی باید در مورد موضوع یک گوشی که موضوع کلانی نیست تصمیم بگیرد و نظر بدهد.»

او ادامه داد:‌ «گوشی آیفون یک گوشی همانند سایر گوشی هاست و باید مشکل ریجستری‌اش حل شود. سطح مسائل و موضوعات را به قدری پایین نیاوریم که موضوعات کلان، باقی بمانند. موضوعات خرد نباید برجسته شوند و مردم هم گرفتار می شوند.»

این نماینده مجلس اظهار کرد: «ریجستری گوشی آیفون کار روتینی است که باید انجام شود. حتما اگر اتفاقی برای ریجستری گوشی های ایفون نیفتد قطعا مجلس ورود می کند. به وزیر ارتباطات هم در جلسه کمیسیون صنایع گفتیم موضوعاتی را که در حد وزارتخانه می تواند حل شود با یک قانون و بخشنامه خوب و سیاست گذاری خوب حل کنند و مردم را کمتر ازار دهند.»

نماینده مردم اردکان یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «بخش قابل توجهی از پیامک‌هایی که نمایندگان مجلس هر روز دریافت می کنند راجع به همین خواسته‌های مردم است. نباید ما این مسائل خرد را تبدیل به مسایل کلان و مطالبه کلان مردم کنیم. مردم باید از ما مسائل کلانی چون رشد پایه پولی یا سایر مسائل روابط خارجی را مطالبه کنند نه اینکه موضوع خردی که حق آنها نیز برخورداری از آن است را بخواهند. وقتی دستگاه های اجرایی موضوعات خرد را تحریم و تحقیر می کنند این اتفاقات می افتد.»

منبع: شرق

دانش و فناوری

شناسه : 449951
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *