فرصت ۱۰ روزه برای ثبت سفارش واردات خودرو از طریق سامانه یکپارچه

سامانه یکپارچه خودرو برای ثبت سفارش واردات خودرو جانبازان از ۱۰ شهریور به مدت ۱۰ روز فعال شده و جانبازان می‌توانند پنج اولویت خودرویی خود را اعلام کنند.

جهان صنعت نیوز – سامانه یکپارچه خودرو از روز شنبه ۱۰ شهریور به مدت ۱۰ روز کاری فعال شده است تا جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر بتوانند اولویت‌های خودرویی خود را برای واردات اعلام کنند. این فرآیند در راستای اجرای مصوبات دولت و آیین‌نامه‌های اجرایی مرتبط با واگذاری خودرو به خانواده ایثارگران و جانبازان انجام می‌شود و جانبازان می‌توانند از میان گزینه‌های موجود، پنج خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند. همچنین در صورت عدم رضایت از انتخاب سیستمی، امکان انصراف و انتخاب واردات شخصی وجود دارد.

آغاز فعالیت سامانه یکپارچه خودرو برای ثبت سفارش واردات جانبازان

سرویس خودرو : سامانه یکپارچه خودرو جهت ثبت سفارش واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر، از روز شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ به مدت ۱۰ روز کاری فعال شده است. این سامانه به منظور تسهیل فرآیند واردات خودرو برای جانبازان معزز و اجرای مصوبات هیأت وزیران و آیین‌نامه اجرایی بند (و) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور راه‌اندازی شده است.

نحوه ثبت سفارش و انتخاب اولویت‌ها

جانبازان مشمول می‌توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی janbazan.saleauto.ir، پنج اولویت خودرویی خود را برای واردات اعلام کنند. لازم است که در این مرحله دقت کافی در انتخاب خودرو صورت گیرد، چرا که فهرست خودروها به لحاظ سال ساخت، مدل و نوع خودرو تغییراتی داشته است. همچنین در صورت عدم انتخاب اولویت‌های خودرویی به صورت دستی، تخصیص خودرو به صورت سیستمی انجام خواهد شد.

فرصت مجدد برای جانبازان

با توجه به پیگیری‌های مکرر بنیاد شهید و امور ایثارگران و انصراف تعدادی از جانبازان در فراخوان قبلی، این فرصت مجدداً برای کلیه جانبازان فراهم شده است تا در این مرحله خودرو مورد نظر خود را انتخاب و ثبت سفارش کنند. پس از پایان مهلت ۱۰ روزه، تخصیص خودرو طی ۳ روز براساس محدودیت‌های تولید و تأمین انجام خواهد شد و اطلاعات سفارش برای جانبازان قابل مشاهده خواهد بود.

امکان انصراف از طرح و انتخاب واردات شخصی

در صورتی که تخصیص سیستمی خودرو مطابق با اولویت‌های اعلامی جانبازان نباشد، آنها می‌توانند از طرح واردات توسط شرکت‌ها انصراف داده و گزینه واردات توسط شخص حقیقی را انتخاب کنند. پس از انتخاب و تخصیص خودرو، جانبازان برای عقد قرارداد و ادامه فرآیند ثبت سفارش به شرکت‌های واردکننده معرفی خواهند شد.

خودرو

شناسه : 450056
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *