اولین نیروگاه خورشیدی حمایتی در تهران افتتاح شد

همزمان با هفته دولت، نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی استان تهران در روستای حصارمهتر شهرستان رباط کریم افتتاح شد.

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی جهان صنعت نیوز، امروز یکشنبه یازدهم شهریور ۱۴۰۳ همزمان با هفته دولت در مراسی با حضور سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران. هدایت صفری قائم مقام بنیاد حیات و جمع دیگری از مدیران و مسئولان، نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی در روستای حصارمهتر شهرستان رباط کریم افتتاح شد. و به بهره برداری رسید. با اجرای این طرح حدود ۴۰ طرح (پنل خورشیدی حمایتی) به‌صورت همزمان در دست ایجاد قرار خواهد گرفت.

پرپنچی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، اظهار کرد. هدف کمیته امداد توانمندسازی است، افتتاح نیروگاه خورشیدی حمایتی یک کار ماندگار و حرکت ماندگار است. موفقیت در ایجاد پنل‌های خورشیدی در شهرستان‌های استان تهران با همکاری مسئولان محلی امکاپذیر است.

پرپنچی با اشاره به اینکه راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی تاثیر بسزایی در تولید برق دارد. افزود: مددجویان مشارکت کننده در این طرح با توجه به قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی این نیروگاه با شرکت توزیع برق استان از درآمد پایدار برخوردار خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: این طرح کارآفرینی به طور گسترده و همزمان در سراسر کشور در حال اجرا است. و حدود ۲۰۰ طرح به ما در استان تهران ارجاع شده است. که امروز نخستین نیروگاه خورشیدی استان تهران در روستای حصار مهتر شهرستان رباط کریم به بهره‌برداری رسید.

ایجاد اشتغال در سامانه حیات

وی بیان کرد: همه افراد می‌توانند برای ایجاد اشتغال در سامانه حیات ثبت نام نمایند. یکی از الگو‌های توانمندسازی طرح نیروگاه‌های خورشیدی است. در این طرح پنل‌های خورشیدی نصب شده بیمه هستند. و نگهداری آنها کار سختی نیست و کارآفرینان می‌توانند. در کنار این درآمدزایی پایدار به دیگر امورات و کار‌های خود برسند. و این نیروگاه‌های خورشیدی هیچگونه زحمتی برای خانواده‌ها و مجریان این طرح‌ها ندارد.

پرپنچی با اینکه ۴۰ طرح آماده افتتاح است و به‌زودی به بهره برداری می‌رسد، عنوان کرد: در مجموع ۱۷۰ مورد متقاضی داشتیم که به امید خدا تا پایان سال طرح‌های آنان افتتاح خواهد شد. اجرای این طرح علاوه بر کمک به شبکه تولید برق کشور، سالم سازی هوا را به دنبال خواهد داشت و با کاهش آلودگی هوا هموطنان گرامی هوای پاک را استفاده خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در پایان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۵ هزار و ۱۸۵ پرونده تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به ارزش ۷۲۵ میلیارد تومان به بانک‌های عامل برای پرداخت به متقاضیان خدمت از این نهاد در استان تهران ارسال شده است، خاطرنشان کرد: تا ابتدای شهریور ماه بالغ بر ۱۸۸۲ مورد به مبلغ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی در نوبت دریافت تسهیلات هستند که از بانک‌های عامل تقاضا داریم نسبت به تسریع در پرداخت تسهیلات متقاضیان اشتغال طبق ابلاغیه‌ها و اعتبارات کمیته امداد اقدام نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نفت و پتروشیمی

شناسه : 450122
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *