۱۲ میلیون تن گندم خریداری شد

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود ۱۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، عطااله هاشمی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تا صبح امروز حدود ۱۲ میلیون تن گندم با ارزش بیش از ۲۱۲ همت از کشاورزان خریداری شده. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

او از پرداخت ۲۶.۵ همت مطالبات گندمکاران خبر داد. و گفت: با توجه به آنکه بخش اعظم مطالبات باقی مانده. امیدواریم هر چه سریع تر پرداخت شود.

هاشمی ادامه داد: با احتساب ۲۶.۵ همت از بهای گندم، ۵۸ تا ۶۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود. برآوردها حاکی از آن است که خرید تضمینی گندم به بالای ۱۲ میلیون تن و تولید بیش از ۱۵ میلیون تن برسد.

او با بیان اینکه قیمت گذاری گندم در جلسه شورا به نتیجه نرسید، گفت: امروز در جلسه شورا، آنالیز قیمت اولیه گندم و بحث های زیادی در این خصوص انجام گرفت، اما به توافق نرسیدیم. حال قرار است شنبه هفته آینده قیمت گندم اعلام شود.

هاشمی گفت: کشت گندم در استان های سردسیر از ۱۵ شهریور آغاز می شود که با اعلام نرخ گندم، کشاورزان می توانند تصمیمات لازم را در حوزه کشت اتخاد کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 450153
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *