شفاف‌سازی مهم درباره گزینش معلمان : عکس پروفایل ملاک رد صلاحیت است؟

دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد که فرآیند گزینش نومعلمان بر اساس مقررات و با رعایت حقوق داوطلبان انجام می‌شود و عکس پروفایل به تنهایی باعث رد صلاحیت نمی‌گردد.

جهان صنعت نیوز – روابط عمومی دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده در خصوص گزینش نومعلمان اعلام کرد که تمامی مراحل گزینش معلمان تازه‌کار بر اساس ضوابط قانونی انجام می‌شود. همچنین اشاره شد که عکس پروفایل به تنهایی دلیل کافی برای رد صلاحیت افراد نیست و داوطلبان می‌توانند از ظرفیت‌های تجدیدنظر قانونی برای بررسی مجدد پرونده‌های خود استفاده کنند.

پاسخ دبیرخانه گزینش وزارت آموزش و پرورش به شایعات اخیر درباره نومعلمان

سرویس اجتماعی : روابط عمومی دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش‌های خبرگزاری ایسنا درباره برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص گزینش نومعلمان اعلام کرد که این فرآیند به صورت کامل بر اساس قوانین و مقررات جاری انجام می‌شود. این دبیرخانه توضیح داد که تمام مراحل گزینش، اعم از آزمون‌های استخدامی اخیر و گزینش دانشجومعلمان، با رعایت دقیق مقررات صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود تا حقوق داوطلبان به بهترین شکل ممکن حفظ شود.

این دبیرخانه همچنین تأکید کرد که برای افرادی که در این مراحل رد صلاحیت می‌شوند، ظرفیت‌های قانونی متعددی برای تجدیدنظر پیش‌بینی شده است. این امکان تجدیدنظر در سه مرحله مختلف به داوطلبان اجازه می‌دهد تا درخواست بررسی مجدد پرونده خود را مطرح کنند، که این امر می‌تواند به کاهش احتمال خطا و جلوگیری از تضییع حقوق آن‌ها منجر شود.

از دیگر نکات مهمی که این دبیرخانه به آن اشاره کرده، این است که عکس پروفایل به تنهایی نمی‌تواند مبنای رد صلاحیت افراد قرار گیرد. در این موارد، اصولاً با مذاکره و توضیح ضوابط و قوانین مرتبط، امکان اصلاح وجود دارد. با این حال، اگر این ضعف همراه با نواقص دیگری در احراز شرایط دیگر ماده ۲ قانون گزینش باشد، ممکن است مشکلاتی برای داوطلبان ایجاد شود.

در نهایت، روابط عمومی این دبیرخانه یادآور شد که نگاه گزینش در جذب معلمان جدید، همواره بر پایه رعایت قانون و در کنار آن، نگاه ارشادی و تبیینی است تا هم شرایط قانونی رعایت شود و هم داوطلبان بتوانند با آگاهی کامل از ضوابط، روند گزینش را طی کنند.

پیش از این نیز، دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش، خبر رد صلاحیت ۸۰۰۰ دانشجومعلم به دلیل عکس پروفایل را تکذیب کرده بود و این شایعه را بی‌اساس دانسته بود.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 450246
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *