قیمت هر کیلو مرغ منجمد اعلام شد

درحال حاضر طبق اعلام رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران مرغ منجمد کیلویی 65 هزار و 700 تومان عرضه می‌شود و مرغ تازه 76هزار و 500 تومان در میادین شهرداری تهران توزیع می‌شود.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، درحال حاضر طبق داده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن مرغ به استان تهران وارد می‌شود. در مجموع هم مصرف مرغ تهران روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن است. اما در آستانه تعطیلات این رقم به بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن رسید.

جبرئیل برادری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران میگوید: توزیع و عرضه مرغ در بازار استان از شب عید و ایام ماه مبارک رمضان تاکنون بدون وقفه ادامه دارد. به طور متوسط بخشی از این میزان مرغ از طریق استان های معین تامین و توزیع می شود.

او می افزاید: مرغ منجمد برحسب نیاز بازار همچنان با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان در دسترس مردم قرار می‌گیرد. البته اکنون گوشت مرغ در اکثر فروشگاه‌های شهر تهران با قیمت های مصوب عرضه می‌شود.

برادری می گوید: گوشت مرغ منجمد علاوه بر میادین تره‌بار، در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اصناف، تعاونی‌های مصرف و واحدهای عمده و خرده فروشی زیر نظر اتحادیه پرنده و ماهی در حال توزیع است و در ایام تعطیل نیز کشیک سردخانه‌ها فعال بوده و واحدهای متقاضی می‌توانند با هماهنگی این اتحادیه علاوه بر میدان بهمن به سردخانه های مربوطه مراجعه و نسبت به تامین گوشت مورد نیاز خود اقدام کنند.

از نگاه فعالان صنعت طیور دولت صرفا به دنبال کاهش قیمت در بازار است و اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد که این کاهش قیمت چقدر به ضرر مرغداران است و تعادل در بازار را برای آینده بهم میزند. آنها همچنین نسبت به واردات گوشت مرغ از آفریقا کماکان معترض هستند و خواهان جلوگیری از واردات از آفریقا هستند.

منبع: ایرنا

کشاورزی

شناسه : 450276
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *