پیش بینی وزش باد و خیزش گرد و خاک در مناطق شرقی کشور

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: تا ۵ روز آینده شاهد کاهش کیفیت هوا و خیزش گردوخاک در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود. او گفت: امشب در جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی وجود دارد.

وی ادامه داد: طی ۵ روز آینده وزش باد در برخی نقاط نیمه شرقی کشور شدید خواهد شد که می‌تواند منجر به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی اشاره کرد: هشدار هواشناسی سطح زرد نیز در همین رابطه منتشر شده است. وی گفت: طی ۳ روز آینده در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و شرق اصفهان وزش باد نسبتاً شدید و شدید رخ خواهد داد که می‌تواند در مناطق مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش شعاع دید شود.

او بیان کرد: علاوه بر این در پی وزش باد شدید در مناطق یادشده، احتمال ایجاد خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و همچنین احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و شکسته‌شدن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

وی اظهار کرد: برای تهران نیز امشب آسمانی صاف با افزایش باد در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای تهران نیز امروز در تهران به ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان

عمومی

شناسه : 450362
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *