ابلاغیه فوری بانک مرکزی برای پرداخت سریع‌تر وام ازدواج

بانک مرکزی با ابلاغیه‌ای به بانک‌ها، بر تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری تأکید کرده و از آن‌ها خواسته است تا سهمیه‌های عقب‌افتاده را جبران کنند.

جهان صنعت نیوز – بانک مرکزی طی ابلاغیه‌ای از بانک‌های کشور خواست تا پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری را تسریع کنند. و سهمیه‌های عقب‌افتاده را تا سقف سهمیه شهریورماه جبران نمایند. در این ابلاغیه به لزوم تسهیل در اخذ وثایق و کاهش تعداد متقاضیان در صف دریافت وام ازدواج و فرزندآوری اشاره شده. و بانک‌ها ملزم شده‌اند تا ظرف دو هفته آینده نسبت به پرداخت این تسهیلات به متقاضیانی که مدارک خود را تکمیل کرده‌اند، اقدام کنند.

تأکید بانک مرکزی بر تسریع پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری

سرویس بانک و بیمه : بانک مرکزی ایران با صدور ابلاغیه‌ای به بانک‌های کشور. به طور جدی بر تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری تأکید کرده است. این ابلاغیه که به تاریخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ و به شماره ۳/۱۴۰۳/۳۰۰ صادر شده. به منظور جبران عقب‌ماندگی‌ها و تسریع در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به بانک‌ها ارسال شده است.

تسریع در پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری

بر اساس این ابلاغیه، بانک‌ها ملزم شده‌اند تا ظرف حداکثر دو هفته، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری را به متقاضیانی که مدارک خود را تکمیل کرده‌اند، پرداخت کنند. این تصمیم در پی جلسه‌ای به تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ و به ریاست قائم‌مقام بانک مرکزی اتخاذ شده است. در این جلسه بر لزوم تسریع در پرداخت وام‌های مذکور و همچنین تسهیل در اخذ وثایق مربوطه تأکید شد.

جبران سهمیه‌های عقب‌مانده

بانک مرکزی از بانک‌ها خواسته است تا سهمیه‌های عقب‌افتاده را جبران کنند و حداقل تا سقف سهمیه شهریورماه، پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری را به پایان برسانند. همچنین بانک‌ها موظف شده‌اند توان قرض‌الحسنه خود را در قالب جدولی که پیوست ابلاغیه است، به سرعت به بانک مرکزی گزارش دهند.

اقدام فوری بانک‌ها برای کاهش صف متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری

بانک‌ها باید در اسرع وقت اقداماتی را برای کاهش تعداد متقاضیان در صف دریافت وام‌های ازدواج و فرزندآوری انجام دهند. این اقدام شامل تسهیل در فرآیند اخذ وثایق و تسریع در پرداخت تسهیلات به متقاضیانی است که مدارک خود را تکمیل کرده‌اند.

بانک و بیمه

شناسه : 450447
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. پرداخت وام ازدواجی وفرزند آوری ،نهضت ملی مسکن وظیفه بانکها نیست باید به این امرمهم ردیف بودجه اختصاص داده شود…چرا برای ستاد ائمه جمعه ،کتابخانه آیت الله ؟؟ ، جامعه المصطفی، ستاداربعین، امربه معروف ، دفتر خدمات حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم،شورای حوزه علمیه خراسیان ،ستاد راهیان نور،ودهها ستاد وحوزه وشورا بیخاصیت دیگرردیف بودجه اختصاص میدهند اما برای مسکن ملت وام های اشتغال وازدواج بودجه تخصیص نمی دهند؟و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *