تبعیض در همسان سازی حقوق بازنشستگان؛ کارگران فراموش شده

بازنشستگان کارگری تحت پوشش تامین اجتماعی با تبعیض‌های زیادی مواجه هستند و از دریافت مزایای متناسب‌سازی محروم‌اند.

جهان صنعت نیوز – نصرالله دریابیگی، نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته، اعلام کرد. که بیش از ۴ میلیون بازنشسته کارگری تحت پوشش تامین اجتماعی از دریافت مزایای طرح همسان سازی حقوق محروم‌اند. در حالی که این طرح برای بازنشستگان لشکری و کشوری به صورت منظم اجرایی می‌شود. او تاکید کرد که این تبعیض ناعادلانه باعث شده. تا بسیاری از بازنشستگان کارگری که سال‌ها در راه اعتلای کشور تلاش کرده‌اند، اکنون با حداقل مستمری و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کنند.

تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری

سرویس اجتماعی : نصرالله دریابیگی، نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته، در خصوص وضعیت پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری اظهار داشت که این قشر بیش از ۴ میلیون نفر را شامل می‌شود که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. او با انتقاد از تبعیض‌های اعمال‌شده در حق بازنشستگان کارگری، بیان کرد: “طرح قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به صورت منظم اجرایی می‌شود، اما بازنشستگان کارگری سه ماه از دریافت ماهانه یک میلیون تومان طرح متناسب‌سازی محروم هستند.”

مشکلات اقتصادی بازنشستگان کارگری

دریابیگی همچنین به مشکلات اقتصادی بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: “در سال‌های اخیر شاهد تبعیض‌های زیادی در حق بازنشستگان تامین اجتماعی بوده‌ایم. به طوری که ۷۰ درصد از این عزیزان که عمر شریف خود را صرف اعتلا و خودکفایی کشور کرده‌اند، اکنون حداقل مستمری را دریافت می‌کنند.” این شرایط ناعادلانه باعث شده تا بسیاری از بازنشستگان کارگری با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه شوند.

درخواست برای پرداخت معوقات

وی در ادامه خواستار اقدام فوری دولت و سازمان تامین اجتماعی در پرداخت معوقات متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کارگری شد و تاکید کرد: “صحیح نیست که پیشکسوتان عرصه‌های تولید، در زندگی عادی درجا بزنند و گرفتار فقر و محرومیت شدید شوند. دولت و تامین اجتماعی هرچه سریع‌تر معوقات متناسب‌سازی را به حساب کارگران بازنشسته پرداخت نمایند تا هرگونه تبعیض برطرف شده و عدالت برقرار گردد.”

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 450453
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. چرا دولت واسه گرفتن پول زرنگ هس واسه تعویض یک شناسنامه ۳۴۰هزار تومان میگیرن ولی ۶ماه هس هنوز سود سهام عدالت رو پرداخت نکرده دیگه عجله نکن وقت این یکی سهام سودشون میرسه تورو خدا بفکر ملتم هم باشید بخور بخور مفتی کم کنید رضایت ملت رو‌جلب کنید

  2. واقعا انسان شرمش میشه هی بگه همسان سازی تامین اجتماعی چه شد.برادران نماینده کارگران تامین اجتماعی از دست اندر کاران بخواهید که دیگه چجوری بگیم بابا این چندرغاز حقوق نمیرسه وما نمیدانیم انرا به چه اداره ویا شرکت و ………..پرداخت کنیم .اونم بصورتی که هر مدلی در هر ماهی وهر فصلی هزینه آب و برق وگاز وتلفن از مردم میگیرند .وجدانا خودتان را یکماه جای بازنشسته ومستمری بگیر تامین اجتماعی قرار بدهید وبعدا انشاالله درک خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *