تأثیر قطعی معدل در کنکور ادامه خواهد داشت

وزیر جدید آموزش و پرورش به همراه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر لزوم بازنگری در مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور تأکید کردند، اما اجرای این مصوبه برای سال آینده همچنان قطعی است.

جهان صنعت نیوز – علیرضا کاظمی، وزیر جدید آموزش و پرورش، از لزوم بازنگری در مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور خبر داد. و تأکید کرد که این مسئله به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع خواهد شد. در همین حال، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر لزوم حفظ این مصوبه، اعلام کردند. که اجرای آن در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. و اصلاحات تنها در صورت تأیید کارشناسان انجام خواهد شد. این مصوبه با هدف کاهش استرس دانش‌آموزان و تقویت عدالت آموزشی به اجرا گذاشته شده است.

تأکید بر بازنگری و اجرای مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور

سرویس اجتماعی : در روزهای آغازین وزارت علیرضا کاظمی به عنوان وزیر جدید آموزش و پرورش، او در چندین اظهار نظر از ناعادلانه بودن تأثیر قطعی معدل در کنکور صحبت کرد. و بر لزوم بازنگری و حذف این بند از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد. این مصوبه که در دو سال گذشته به شدت مورد بحث و جدل بوده. با تأکید شورا بر اجرای کامل آن مواجه شده است.

مطابق این مصوبه، سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی از سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تا ۱۴۰۵-۱۴۰۶ به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت. به طوری که در نهایت سهم نمرات سه سال پایانی دبیرستان با تأثیر قطعی به ۶۰ درصد می‌رسد. این موضوع باعث شده تا بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌ها با نگرانی به آینده نگاه کنند.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه این مصوبه تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی است. و وزارتخانه نمی‌تواند به تنهایی آن را تغییر دهد، اظهار داشت که دغدغه‌های دانش‌آموزان به شورا منعکس خواهد شد. او تاکید کرد که تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه با شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

از سوی دیگر، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با حمایت از این مصوبه اظهار داشت که اجرای آن به عدالت آموزشی کمک کرده و موجب کاهش استرس دانش‌آموزان شده است. او افزود که تغییرات تنها در صورت تأیید کارشناسان و با تصویب شورا امکان‌پذیر است.

با توجه به این مواضع، به نظر می‌رسد که اجرای مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور برای سال‌های آینده همچنان ادامه خواهد داشت و تغییرات احتمالی آن بستگی به نظرات کارشناسان و تصمیمات آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 450465
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *