زمان آغاز و جزئیات پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی+نحوه ثبت‌نام

جزییات ثبت نام متقاضیان پذیرش دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز،  ثبت‌نام در پذیرش دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش دانشگاه علمی کاربردی مهر ماه سال ۱۴۰۳ از روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ آغاز می شود و در روز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ پایان می‌پذیرد.

براین اساس متقاضیان باید در مهلت مقرر و پس از مطالعه دقیق «دفترچه راهنمای ثبت‌نام» به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند. دفترچه راهنما، هم زمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاعرسانی این سازمان قابل دسترس خواهد بود.

الف) روش گزینش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی

گزینش دانشجو در کد رشته محل‌های تحصیلی، براساس معدل کل کاردانی، نوع مدرک کاردانی، سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، بومی‌ و با توجه به صلاحیت‌های عمومی متقاضیان با عنایت به ضوابط دانشگاه جامع علمی کاربردی و مصوبات مربوط انجام می‌گیرد.

متقاضیان سهمیه آزاد که مدرک کاردانی آنان مطابق جدول شماره ۳ مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام مرتبط با رشته‌های تحصیلی انتخابی باشد در اولویت پذیرش برای آن رشته قرار می‌گیرند. در ضمن ظرفیت باقیمانده در هر کد رشته محل، با اولویت یکسان به متقاضیان سهمیه آزاد با مدارک کاردانی غیرمرتبط اختصاص می‌یابد.

پیشنهاد می‌شود متقاضیان نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کاردانی خود اقدام کنند. متقاضیان سهمیه شاغل صرفاً در یک زیرگروه آموزشی در رشته مرتبط با شغل آنان پذیرش خواهند شد. برای هر یک از موارد فوق ارائه مستندات مربوط در زمان ثبت‌نام از سوی دانشجو به مرکز آموزشی ضروری است.

ب) مدارک لازم ثبت‌نام‌ در دانشگاه علمی کاربردی

۱- دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور.

۲- آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام.

۳- خرید کارت اعتباری ثبت نام به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و پرداخت مبلغ ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام.

۴- پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ یک صد هزار ریال.

یادآوری: دانشجویان سال آخر دوره کاردانی که تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ موفق به اخذ مدرک کاردانی خواهند شد مجاز به ثبت نام و انتخاب کد رشته محل هستند.

۵- مندرجات فرم تقاضانامه باید دقیق و صادقانه تکمیل شود.

۶- مسئولیت صحت مندرجات تکمیل شده فرم تقاضانامه به عهده متقاضی خواهد بود.

۷- مندرجات فرم تقاضانامه قابل تغییر نیست، بنابراین در زمان تکمیل اطلاعات تقاضانامه نهایت دقت را به ‌کار گیرد.

۸- در هر مرحله از پذیرش (ثبت‌نام، پذیرفته‌شدن، حین تحصیل در دانشگاه و …) مشخص شود متقاضی حقایق را کتمان کرده یا واجد شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه نیستند، از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

۹- متقاضی لازم است پس از پایان ثبت‌نام الکترونیکی از تمامی صفحات، پرینت تهیه کرده و نزد خود نگهدارد.

پ) نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی

توصیه می شود مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه راهنما را تکمیل و سپس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد کنند.

ضمناً راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم افزاری ثبت نام اینترنتی موجود است و متقاضیان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه کنید. متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت کنند.

در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل وی جلوگیری خواهد شد.

ت) نکات و توصیه‌های‌ مهم‌

اگر داوطلب از طریق کافی‌نت اقدام به ثبت‌نام می کنند، باید تمامی مراحل ثبت‌نامی را شخصاً انجام دهند یا بر انجام امور مربوط در کافی‌نت نظارت مستقیم داشته باشند.

داوطلب باید پس از تکمیل تقاضانامه، نسبت به دریافت یک نسخه پرینت و نگهداری شماره پرونده ۶ رقمی، کد پیگیری و تقاضانامه اقدام کند.

داوطلبان در انتخاب کد رشته محل های انتخابی خود با دقت عمل کنند، زیرا پس از دریافت کد پیگیری به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح یا جابجایی کد رشته محل ها ترتیب اثر داده نخواهد شد.

هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور)، درگاه اطلاع رسانی این سازمان و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

مهر

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 450520
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *