فرق بین پشتیبانی IT و پشتیبانی شبکه از نظر کلیک

تشخیص ارزش هر یک از خدمات دیجیتالی در نهایت به موفقیت کسب و کارها می انجامد. خدمات پشتیبانی آی تی و شبکه از هر لحاظ با هم متفاوت هستند و هر یک وظایف خاصی را در بر می گیرند. این دو سرویس متفاوت در شرکت های موفق به صورت مجزا مورد استفاده قرار می گیرند و کیفیت شبکه مورد نظر را ارتقا می دهند. در این بخش به فرق بین پشتیبانی IT و پشتیبانی شبکه می پردازیم و هر یک را به صورت مجزا بررسی می کنیم.

فرق بین پشتیبانی آی تی و پشتیبانی شبکه چیست؟

فرق بین پشتیبانی IT و پشتیبانی شبکه به نوع خدمات مربوط به هر یک از این مشاغل مرتبط می شود. مهمترین وجه تمایز این دو حیطه شغلی، فراگیر بودن پشتیبانی آی تی به نسبت پشتیبانی شبکه است. این دو سرویس با هم همپوشانی داشته و در اغلب شرکت ها و کسب و کارها در کنار هم مورد استفاده قرار می گیرند. به این ترتیب نمی توان با استخدام یکی از این مشاغل، سرویس هر دو شغل را دریافت کرد. پشتیبانان آی تی بیشتر به حراست و حفاظت از اطلاعات و داده های یک شبکه می پردازند و در مقابل پشتیبانی شبکه برای پیشگیری از وقوع حوادث نامطلوب در سیستم شبکه تلاش می کنند. با در نظر گرفتن
فرق بین پشتیبانی شبکه و پشتیبانی IT  بهتر می توان از این خدمات حرفه ای استفاده کرد. 

پشتیبانی آی تی در مقابل پشتیبانی شبکه:

تفاوت بین پشتیبانی IT و شبکه زمانی مشخص می شود که از هر یک از این خدمات به صورت مجزا استفاده کنید. با وجود تفاوت ها و فرق بین پشتیبانی شبکه و پشتیبانی IT ، این دو سرویس در کنار هم نجات دهنده کسب و کارها هستند. در این بخش بیشتر به دو فرایند پشتیبانی شبکه و پشتیبانی آی تی می پردازیم. 

 پشتیبانی شبکه چیست؟

خدمات پشتیبانی شبکه شامل راه اندازی یک شبکه کامپیوتری با همه اتصالات و پیچیدگی های مربوط به آن است. در کنار این خدمات، نظارت بر شبکه و اطمینان از عملکرد کلی سیستم نیز بر عهده این پشتیبانان قرار می گیرد. در این زمینه هر گونه عیب یابی یا خدمات گسترش شبکه نیز بر عهده این پشتیبانان قرار می گیرد. با استخدام یک پشتیبان شبکه بسیاری از مشکلات و آسیب های ساختار شبکه شما برطرف شده و یک سیستم حرفه ای با اتصالات دقیق و اصولی ایجاد می شود. با حضور این کارشناسان، صاحبین کسب و کارها با آسودگی بیشتری به انجام امور شغلی خود می پردازند.

پشتیبانی شبکه چیست؟

مزایای پشتیبانی شبکه

برای ارزیابی فرق بین پشتیبانی IT و پشتیبانی شبکه به مزایای هر یک از این سرویس ها می پردازیم:

  1. حضور کارشناسان شبکه از ایجاد هر گونه آسیب پذیری در برابر نقض داده ها پیشگیری کرده و این آسیب ها را به حداقل می رساند. 
  2. با به کارگیری قابلیت های این کارشناسان آسیب ها و خرابی های سیستم کاهش می یابند. 
  3. هزینه های عملیاتی سیستم مورد نظر با وجود یک کارشناس شبکه کمتر از همیشه می شود. 
  4. با وجود این کارشناسان نگرانی های صاحبین مشاغل بسیار کمتر شده و تمرکز بهتری بر روی فعالیت های سیستم گذاشته می شود. 
  5. میزان بهره وری از کارکنان شبکه با حضور پشتیبانان افزایش می یابد.

 پشتیبانی فناوری اطلاعات یا پشتیبانی آی تی چیست؟

در خصوص بررسی تفاوت بین پشتیبانی IT و شبکه در نظر گرفتن قابلیت های کارشناسان آی تی اهمیت زیادی دارد و این دو سرویس را به خوبی معرفی می کند. با وجود کارشناسان آی تی تعادل در سیستم شبکه شما برقرار شده و از بروز هر اتفاق غیر مترقبه برای دستگاه ها و تجهیزات الکترونیکی حاضر پیشگیری خواهد شد. این کارشناسان در هزینه های کسب و کارهای امروزی صرفه جویی کرده و برای مدیریت هر چه بهتر اطلاعات فعالیت می کنند. با حضور آن ها پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات حساس و امنیتی کسب و کارها به سهولت انجام می شود. 

خدمات پشتیبانی شبکه و پشتیبانی آی تی دو مقوله مرتبط و مکمل هم هستند. به همین خاطر در کنار تفاوت بین پشتیبانی IT و شبکه باید به ارتباط بین این دو دسته مشاغل نیز دقت داشته باشید. با حضور کارشناسان آی تی مراقبت از کسب و کار شما بهتر انجام می شود و از بروز اختلالات جدی در ساختار سیستم به شدت جلوگیری خواهد شد. این سرویس ویژه، به آموزش و مشاوره کارکنان شما نیز مربوط می شود و در راستای آگاه سازی آن ها خدمات گسترده ای ارائه می دهد. به این ترتیب کلاهبرداری ها و فیشینگ از سیستم شبکه شما به حداقل می رسند.

پشتیبانی فناوری اطلاعات یا پشتیبانی آی تی چیست؟

 پشتیبانی فناوری اطلاعات (آی تی) شامل خدماتی مانند:

در خصوص بررسی فرق بین پشتیبانی IT و پشتیبانی شبکه به مهمترین خدمات مربوط به پشتیبانان آی تی و فناوری اطلاعات می پردازیم:

  1. انجام خدمات تعمیر یا تعویض قطعات و تجهیزات موجود در صورت بروز مشکلات فنی

  2. حل مشکلات ورود به سیستم که اغلب فعالیت های سیستم شبکه را به تعویق می اندازند. 

  3. نظارت و به روز رسانی سیستم امنیت سایبری که به حفظ و نگهداری بهتر از قابلیت های شبکه می انجامد. 

  4. قابلیت های مربوط به رایانش ابری

  5. مدیریت تماس های ورودی و ثبت آن ها مانند یک منشی خصوصی

  6. پیکربندی تجهیزات موجود و در صورت نیاز راه اندازی مجدد آن ها

  7. تکمیل پروتکل های امنیتی شبکه با آموزش درست کارکنان شبکه

نتیجه گیری

در این بخش در رابطه با فرق بین پشتیبانی شبکه و پشتیبانی IT و قابلیت های این مشاغل نکاتی را بررسی کردیم. برای داشتن یک شبکه فعال و کامل باید حتما از نقش دو سرویس در سیستم خود بهره مند شوید. در هر یک از بخش بندی های سیستم شبکه های امروزی به خدمات پشتیبانی شبکه و آی تی نیاز دارند. نبود هر یک از این سرویس ها، شبکه شما را با مشکلات جدی رو به رو می کند. در این میان نقش خدمات پشتیبانی آی تی اغلب پر رنگ تر است و بدون حضور این کارشناسان امنیت کلی سیستم تهدید می شود. با در نظر گرفتن این نکات بهتر می توانید از این خدمات استفاده کنید. 

خواندنی

شناسه : 450540
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *