کاخ سفید اعلام کرد؛

پوتین صحبت درباره انتخابات آمریکا را متوقف کند

در پی حمایت رئیس‌جمهور روسیه از نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کاخ سفید به اظهارات او واکنش نشان داد و اعلام کرد: «پوتین باید صحبت درباره انتخابات آمریکا را متوقف کند.»

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، «جان کربی»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: «آقای پوتین باید صحبت در مورد انتخابات ما را متوقف کند. او نباید به هر طریقی از کسی طرفداری کند. تنها افرادی که باید تعیین کننده رئیس جمهور بعدی ایالات متحده باشند مردم آمریکا هستند و ما این کار را انجام خواهیم داد.»

رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) در حین سخنرانی خود در مجمع اقتصادی ولادیوستوک از کامالا هریس برای انتخابات آمریکا حمایت کرد.

به گفته ولادیمیر پوتین، بعد از آنکه جو بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا حذف شد، «بنابراین اکنون روسیه از جانشین او – کامالا هریس حمایت می‌کند.»

پوتین گفت: «کامالا هریس (معاون بایدن و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا) نوعی خنده مسری دارد و این یعنی زندگی با او خوب رفتار می‌کند.»

او افزود: «من زمانی گفته بودم که اگر بتوانیم نامزد مورد علاقه خود را نام ببریم، او جو بایدن است، اما اکنون او در کارزار انتخاباتی شرکت نمی‌کند. او حمایت از هریس را توصیه کرد. بنابراین، این همان کاری است که ما می‌خواهیم انجام دهیم… خنده او بسیار جذاب است. یعنی همه چیز خوب است.»

حمایت رئیس جمهور روسیه از هریس

پوتین افزود: «دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا) به اندازه‌ای که هر رئیس‌جمهوری در آمریکا تا به حال تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده است، دست به این کار زده است و اگر هریس خوب باشد، شاید از چنین اقداماتی خودداری کند.»

حمایت رئیس جمهور روسیه از هریس درحالی است که طبق تازه‌ترین نظرسنجی‌های منتشر شده از سوی پایگاه‌های افکارسنجی آمریکایی، هریس و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا در رقابتی تنگاتنگ قرار دارند.

به‌طوریکه نشریه «هیل»، با استناد به دو نظرسنجی برگزار شده توسط خود و پایگاه افکارسنجی «دیسیژن دسک اچ کیو» و «سی‌ان‌ان»، از رقابت تنگاتنگ میان دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌های کلیدی، موسوم به ایالت‌های «میدان نبرد» خبر داد.

فقط ۹ هفته تا روز رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوابر (۱۵ آبان) باقی است.

هر ۲ نامزد ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) در شبکه «ای بی سی نیوز» برای مناظره توافق کرده‌اند. این مناظره، مشابه مناظره پیشین ترامپ و بایدن، روی چشم‌انداز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیرگذار خواهد بود.

از طرفی، مقامات آمریکایی، از جمله «مریک گارلند»، دادستان کل آمریکا اخیرا روسیه، چین و ایران را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرده‌اند. اتهامی که هر سه کشور، آن را بی‌پایه و اساس خوانده و رد کرده‌اند.

منبع: ایسنا

سیاسی

شناسه : 450884
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *