سازمان ملل وضعیت غزه را فراتر از فاجعه خواند

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل می‌گوید بیش از یک میلیون نفر در مرکز و جنوب غزه از یک ماه پیش هیچ جیره غذایی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل می‌گوید این سازمان به رژیم صهیونیستی فشار می‌آورد تا اطمینان حاصل کند که سازمان‌های بشردوستانه می‌توانند اقدامات حیاتی خود را در نوار غزه انجام دهند.

به گزارش الجزیره، او خاطر نشان کرد که وضعیت مردم در غزه «فراتر از فاجعه» است. بیش از یک میلیون نفر در مرکز و جنوب غزه از یک ماه پیش هیچ جیره غذایی دریافت نکرده‌اند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد نیرو‌های اشغالگر از ورود تیم‌های واکسیناسیون فلج اطفال به برخی مناطق در جنوب غزه جلوگیری کرده‌اند. گفته شده است که قرار بود این گروه امروز به سمت فرمانداری «خان یونس» و مناطق جنوب نوار غزه که درصد زیادی از کودکان در آن سکونت دارند، حرکت کنند، اما نیرو‌های اشغالگر مانع ورود آنان شدند.

گزارش جهانی در مورد بحران‌های غذایی نشان می‌دهد تمامی ۲.۲ میلیون نفر فلسطینی که ساکن غزه هستند به غذا و کمک معیشتی نیاز دارند. شدت این فاجعه به مرور زمان افزایش یافته است. اکنون تقریبا نیمی از جمعیت غزه در مرحله ۵ (وضعیت فاجعه غذایی) قرار دارند. مرحله ۵ بالاترین حالت ناامنی غذایی است. این مرحله در صورتی اعلام می‌شود که در یک منطقه دست کم ۲۰ درصد خانواده‌ها با کمبود شدید غذا مواجه باشند و دست کم ۳۰ درصد کودکان از سوء تغذیه حاد رنج ببرند.

باشگاه خبرنگاران جوان

سیاسی

شناسه : 450926
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *