کاهش مراجعه تهرانی ها برای اهدای خون

اگر روند کنونی مراجعه برای اهدای خون ادامه‌دار باشد، شاید ذخایر خونی طی هفته آتی دچار مشکل شود. البته پیش‌بینی‌ها نیز حاکی از آن بود که شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی اربعین ممکن است به دلیل ضعف یا بیماری‌های تنفسی احتمالی، پس از بازگشت از سفر امکان اهدای خون نداشته باشند.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، مدیرکل انتقال خون استان تهران با ابراز نگرانی از آنچه که «استمرار روند کاهش مراجعه برای اهدای خون» خواند، گفت: در حال حاضر، میزان مراجعه برای اهدای خون کم است و همین موضوع خطر کاهش میزان ذخایر خونی را به دنبال خواهد داشت.

دکتر سید منتظر شبّر ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: اگر روند کنونی مراجعه برای اهدای خون ادامه‌دار باشد، شاید ذخایر خونی طی هفته آتی دچار مشکل شود. البته پیش‌بینی‌ها نیز حاکی از آن بود که شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی اربعین ممکن است به دلیل ضعف یا بیماری‌های تنفسی احتمالی، پس از بازگشت از سفر امکان اهدای خون نداشته باشند.

وی با اشاره به پروتکل‌های سازمان انتقال خون جهت اهدای خون توضیح داد: اداره‌کل انتقال خون استان تهران برمبنای پروتکل‌های تعریف‌ شده، از مبتلایان به بیماری‌های تنفسی، خونگیری نخواهد داشت. علاوه بر پروتکل‌های سازمان انتقال خون، افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی به دلیل مشکلات جسمانی و ضعف نیز نمی‌توانند برای اهدای خون مراجعه‌ کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه تعطیلات شهریور ماه نیز مزید برعلت است و سبب کاهش مراجعه برای اهدای خون شده، افزود: تعطیلات هفته دوم شهریور ماه نیز مزید برعلت شده و سبب کاهش مراجعه برای اهدای خون شده است. پیش‌بینی می‌کنیم کاهش مراجعه برای اهدای خون تا هفته سوم شهریور ماه ادامه داشته باشد.

شبّر با بیان اینکه وضعیت فعلی ذخایر کنونی خون مناسب است، افزود: میزان ذخایر خونی به مدت دو هفته است؛ اگر کاهش مراجعه برای اهدای خون ادامه داشته باشد میزان ذخایر خونی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اما در مجموع در حال حاضر، اهدای خون کم است و سبب کاهش ذخایر خونی می‌شود.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 450964
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *