انتخاب رشته ۷۶ هزار نفر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور آمار انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و انتخاب رشته های بدون آزمون را اعلام کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، دکتر علیرضا کریمیان اظهار کرد: تاکنون ۷۶ هزار نفر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده اند. با توجه به اینکه ثبت نام و انتخاب رشته های بدون آزمون هم همزمان با انتخاب رشته آزمون سراسری صورت می گیرد، بیش از ۱۷ هزار نفر رشته های بدون آزمون را انتخاب کرده اند.

وی تاکید کرد: داوطلبان زودتر انتخاب رشته خود را انجام دهند و انجام آن را به روزها و ساعات پایانی موکول نکنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور افزود: مطالعه دقیق ویژه‌نامه و استفاده از سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی که از روز سه شنبه ۱۳ شهریورماه در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش فعال شده است می تواند به انتخاب رشته داوطلبان کمک کند.

کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیرماه سال ۱۴۰۳ با حضور یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۶۰۱ نفر برگزار شد. نتیجه اولیه آزمون به همراه کارنامه ملاک انتخاب رشته جمعه ۹ شهریورماه منتشر شد و یک میلیون و ۳۰ هزار و ۵۱۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

دفترچه انتخاب رشته های با آزمون و بدون آزمون در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شده است و داوطلبان مجاز می توانند تا ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. همچنین کسانی که مایل به ثبت نام و انتخاب رشته های بدون آزمون هستند می توانند تا ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳ نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

پیش بینی می شود نتایج نهایی پس از پایان مراحل انتخاب رشته و برگزاری سایر فرآیندهای رشته‌های نیمه متمرکز در مهرماه ۱۴۰۳ اعلام شود.

منبع: مهر

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 450999
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *