لزوم اصلاح روش آبیاری در اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دریاچه ارومیه برای همه مهم است و همه برنامه‌ها باید باتوجه به وضعیت دریاچه ارومیه پیش رود،گفت: به اصلاح روش آبیاری و استقرار روش‌های نوین آبیاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه توجه شود.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، غلامرضا نوری امروز، ۱۶ شهریور ماه در نشست جمعی از فعالین و تشکل‌های بخش کشاورزی آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال امنیت غذایی و تولید اقتصادی محصولات کشاورزی و همچنین فعالیت اقتصادی سودآور است.

وی با اشاره به اینکه در قانون جایگاه ویژه‌ای برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: باید با برگزاری نشست‌های تخصصی، نکته نظرات بخش خصوصی شنیده شود و کارها بدون شعار دادن به تشکل‌ها واگذار شود.

وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: مصرف بهینه آب بسیار مهم است. تمهیداتی اندیشیده شده است و اختیاراتی به استان‌ها داده شده تا ناترازی‌های برق مدیریت شود تا بهره‌برداران متضرر نشوند.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات کشاورزان یادآور شد: پول گندم کاران و کلزا کاران طبق لیست در حال پرداخت است.

نوری خاطر نشان کرد: نمی‌گذاریم تولید، فدای تنظیم بازار شود و همسو باتولید ، توزیع انجام می‌دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در بحث برق خورشیدی اعلام آمادگی کرده‌ایم و هیچ مشکلی در تامین زمین برای ایجاد مزارع خورشیدی نداریم.

ایسنا

 

کشاورزی

شناسه : 451068
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *