افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی حقوق در بودجه ۱۴۰۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی حقوق در بودجه سال ۱۴۰۴ خبر داد و تاکید کرد بودجه امسال به صورت حرفه‌ای و تخصصی تدوین خواهد شد.

جهان صنعت نیوز – عباس قدرتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، از افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در بودجه سال ۱۴۰۴ خبر داد و اشاره کرد که به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم تناسب حقوق با تورم، این افزایش ضروری است. همچنین سقفی برای حقوق مدیران در نظر گرفته شده تا همه کارکنان حداقل حقوق را دریافت کنند. وی افزود که بودجه ۱۴۰۴ به صورت حرفه‌ای و تخصصی تدوین خواهد شد و تاکید کرد دولت قول‌هایی که می‌دهد باید عملی شود.

افزایش حقوق کارکنان دولت در بودجه ۱۴۰۴

سرویس اقتصاد کلان: عباس قدرتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در سخنانی به تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و اظهار داشت که این بودجه به شکل حرفه‌ای و تخصصی تنظیم خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه نیازهای مردم و دغدغه‌های آنان در تدوین بودجه مورد توجه قرار گرفته، افزود: “مردم پیش از روی کار آمدن دولت، نگرانی‌های خود را مطرح کرده بودند و اکنون تلاش داریم تا این دغدغه‌ها در بودجه جدید به‌طور کامل مدنظر قرار گیرد.”

افزایش حقوق کارکنان: از ۲۰ تا ۴۰ درصد

قدرتی همچنین درباره افزایش حقوق کارکنان دولت تصریح کرد که برنامه‌ای برای افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی حقوق در نظر گرفته شده است. این تصمیم در پی مشکلات اقتصادی و به‌خصوص ناهماهنگی بین میزان حقوق و تورم گرفته شده است. او با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی اظهار داشت: “تورم به‌شدت افزایش یافته و میزان حقوق فعلی پاسخگوی نیازهای مردم نیست. به عنوان مثال، یک استاد دانشگاه با پایه حقوق ۲۰ میلیون تومان نمی‌تواند هزینه‌های زندگی خود را به‌درستی تأمین کند، بنابراین ما نیازمند افزایش حقوق‌ها هستیم تا سطح رفاهیات را بالا ببریم.”

محدودیت برای حقوق مدیران

یکی از موارد مهمی که در این تصمیمات مورد توجه قرار گرفته، تعیین سقف برای حقوق مدیران است. قدرتی در این خصوص گفت: “ما سعی داریم سقفی را برای حقوق مدیران در نظر بگیریم تا بتوانیم حداقل حقوق را برای همه کارکنان تضمین کنیم. بدین ترتیب، عدالت در توزیع منابع مالی رعایت خواهد شد و افرادی که درآمدهای کمتری دارند از این افزایش بهره‌مند خواهند شد.”

پیش‌بینی منابع مالی و تدوین بودجه

قدرتی در ادامه به پیش‌بینی منابع مالی اشاره کرد و گفت: “ذهن ما به‌شدت درگیر پیش‌بینی منابع مالی برای این افزایش حقوق‌ها است و جلسه‌ای هم در این خصوص با مسئولان اقتصادی برگزار خواهیم کرد. ما به‌دنبال این هستیم که قول‌هایی که به مردم داده می‌شود، عملی شود و برنامه‌ها به‌طور کامل اجرا شود.” وی تاکید کرد که بودجه ۱۴۰۴، علاوه بر افزایش حقوق، به صورت حرفه‌ای و تخصصی تدوین شده تا بتواند پاسخگوی نیازهای فعلی کشور باشد.

ضرورت تطبیق حقوق با تورم

قدرتی در پایان با تاکید بر اینکه “زندگی مردم با حقوق فعلی نمی‌چرخد” اظهار داشت که افزایش حقوق‌ها یک نیاز فوری و ضروری است. او گفت: “افزایش حقوق ۲۰ تا ۴۰ درصدی به ما کمک می‌کند تا بخشی از فشار اقتصادی که بر مردم وارد شده را کاهش دهیم.” این نماینده مجلس همچنین از تدوین بودجه ۱۴۰۴ به عنوان یک برنامه حرفه‌ای و تخصصی یاد کرد و تاکید کرد که دولت به تمام قول‌هایی که به مردم داده، پایبند خواهد بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 451152
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *