بناهای مشهور ساخته شده توسط بردگان در آمریکا

جهان صنعت نیوز: مونتیچلو Monticello، خانه ای با نمای آجری توماس جفرسون، در بالای تپه ای مشرف به زمین های زراعی، درختان و دانشگاه ویرجینیا، موسسه ای است که توسط سومین رئیس جمهور ایالات متحده تأسیس شده است.

معماری متمایز آن، بنایی ستون دار، بالکن هایی که در طبقات فوقانی زنگ زده اند، گنبد معروف – این اقامتگاه را در لیست میراث جهانی یونسکو و پشت سکه نیکل ایالات متحده قرار داده است.

بنایMonticello که بین سال های ۱۷۶۹ و ۱۸۰۹ ساخته شده، همچنین یکی از معروف ترین صدها ساختمان برجسته آمریکایی است که توسط بردگان ساخته شده است.

چهارصد سال پیش در این ماه، قایق حامل اولین گروه۲۰ نفره آفریقایی که به بردگی گرفته شدند، وارد مستعمره انگلیس در ویرجینیا شد، سالگردی که باعث شده است حساب های برده داری مبتنی بر نژاد در ایالات متحده آمریکا محاسبه شود.

در سراسر ایالات متحده میراث فیزیکی برده داری هنوز قابل مشاهده است، در کاخ کنگره آمریکا، کاخ سفید، محل سکونت روسای جمهور سابق از جمله جورج واشنگتن کوه ورنون و مونتپلیایر و جیمز مدیسون و دانشگاه هایی که با استفاده از نیروی برده ساخته شده اند.

از دیگر نشانه های برجسته ساخته شده با استفاده از نیروی برده ها می توان به Fort Sumter کارولینای جنوبی، محلی در بندر چارلستون اشاره کرد که در آن جنگ داخلی منجر به پایان بردگی در سال ۱۸۶۱ شد، و قلعه سنگ تراشی Castillo de San Marcos در سنت آگوستین، فلوریدا اشاره کرد.

تورها و نمایشگاه ها در مونتچیلو کارهایی که بردگان در ساخت ساختمان و مزارع جفرسون انجام دادند را برجسته و بزرگ نمایی کرده و در معرض دید عموم قرار می دهد.

آنها همچنین به صنعتگران سفیدپوست استخدام شده در ساخت و ساز ساختمان کمک کردند، و بعضی از آنها به کارگرانی ماهر تبدیل شدند – مانند جان همینگوی، برادرناتنی سالی همینگوی؛ زنی که توسط جفرسون به بردگی گرفته شد و حداقل شش فرزند از او داشت.

در شهر نیویورک، که در آن زمان ۲۰ درصد از جمعیت اش در ابتدا به بردگی گرفته شده بودند، خیابان اصلی برادوی؛ دیواری که نام خود را به وال استریت داده بود، رستوران و بار تاریخی Fraunces Tavern و کلیسای Trinity همه با استفاده از نیروی بردگان ساخته شده بودند.

شناخت روزافزون نقشی که بردگان در ساخت ایالات متحده ایفا کردند، به موضوع غرامت برای فرزندان بردگان آمریکایی کمک کرده است.

یکی از نهادهای برجسته ای که به دلیل نقش خود در بردگی مورد توجه قرار گرفته است، دانشگاه جورج تاون در واشنگتن است.

در سال ۲۰۱۶، جورج تاون اذعان کرد که صدها نفر که در مزارع Jesuit به بردگی کشیده شده اند، در سال ۱۸۳۸ به مزارع در لوئیزیانا فروخته شدند تا برخی از بدهی های این دانشگاه را پرداخت کنند.

افراد درگیر در پروژه GU272 که سرمایه گذاری برای یافتن فرزندان آن بردگان آغاز کرده بودند، گفتند که حدود ۹۰۰۰ فرزند را شناسایی کرده اند که ۴۰۰۰ نفر از آنها زنده هستند.

در سال ۲۰۱۶، این دانشگاه شروع به پذیرش ترجیحی برای فرزندان برده هایی که متعلق به استان جیزوت های مریلند بودند، آغاز کرد.

یکی از افرادی که دانشگاه را به پیشنهاد خود انتخاب کرد، ملیساند کلمب ۶۵ ساله بود که پس از حرفه سرآشپزی تصمیم به حضور در دانشگاه جرج تاون گرفت و دوره کارشناسی ارشد تاریخ و تئاتر را به پایان رساند.

در حال حاضر، در طول سال تحصیلی، او در ساختمان های دیگری مانند سالن اسحاق هاوکینز قدم می زند؛ خوابگاهی که گمان می رود بخشی از آن توسط بردگان ساخته شده و از آن زمان به احترام کسانی که در لوئیزیانا به صاحبان مزارع فروخته شده تغییر نام داده است.

منبع: رویترز

مترجم: فاطمه رحیمی، جهان صنعت نیوز

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه

شناسه : 45118
لینک کوتاه :