بلاتکلیفی داوطلبان پزشکی در شب نهایی انتخاب رشته کنکور

«داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شده و در سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته می‌کنند، از فرایند اعلام نتایج نهایی حذف خواهند شد.»؛ این تبصره جدید انتخاب رشته 1403 کنکوری‌های 1402 را گلایه‌مند کرده است.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، «شما را به خدا حرف ما را به گوش مسؤولان برسانید، دست ما به جایی بند نیست، ما کنکوری‌های ۱۴۰۲ براساس قانون اعلامی سازمان سنجش عمل کردیم و حتی در آزمون ۱۴۰۳ شرکت کردیم تا در رشته دلخواهمان قبول شویم اما سازمان سنجش یک شبه تصمیم جدیدی را اعلام کرده در حالیکه تصمیمات باید از یک سال قبل اطلاع رسانی می‌شد.» این حرف یکی از کنکوری‌های ۱۴۰۲ است.

داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ که براساس قانون اعتبار دو ساله نمره‌ها، می‌توانستند در آزمون ۱۴۰۳ هم شرکت کنند حالا با تبصره جدیدی رو به رو شده‌اند که براساس آن داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شده و در سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته می‌کنند، از فرایند اعلام نتایج نهایی حذف خواهند شد.

یکی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ که سال گذشته در رشته داروسازی قبول شده و امسال هم کنکور داده است، می‌گوید که در دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ در آبان‌ماه اعلام شده داوطلبان ۱۴۰۲ می توانند با شرایطی در کنکور ۱۴۰۳ ثبت نام کنند و هیچ رشته ای از شرایط حذف نبوده است، از طرفی شورایعالی انقلاب فرهنگی هم در مصوبه کنکوری خود اعتبار دو ساله را برای تراز کنکور(حتی در صورت انتخاب رشته) در نظر گرفته است.

وی ادامه می‌دهد: البته من و حدود ۲ هزار نفر که شرایط مشابه من را دارند از تراز پارسال هم استفاده نکردیم بلکه ما دوباره در ۲ نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ شرکت کردیم، در امتحانات ترمیم معدل آموزش و پرورش هم شرکت کردیم و ترازهای بیشتری حتی نسبت به سال گذشته خودمان کسب کردیم.

حذف انتخاب رشته

داوطلب دیگر کنکور هم می‌گوید: ما با هزار مشکل توانستیم براساس همین بند دفترچه سازمان سنجش از دانشگاه مرخصی بگیریم. یک سال درس خواندیم و زحمت کشیدیم و دوباره در کنکور شرکت کردیم یعنی حتی از تراز ذخیره شده سال گذشته هم استفاده نکردیم.
به گفته وی، حالا با توجه به قانون جدید که اصلا معلوم نیست قانون است یا تبصره، ممکن است انتخاب رشته ما حذف شود در حالیکه این تصمیم به صورت یک شبه گرفته شده و پس از اعلام رتبه‌ها گفته شده، در حالیکه براساس صحبت سرپرست سازمان ملی سنجش، تصمیمات باید از یک سال قبل به کنکوری‌ها اعلام شود.

این داوطلب آزمون سراسری می‌گوید که ما از مسؤولان سازمان سنجش سوال کردیم که این تبصره از کجا آمده است؟ گفتند مطابق جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی شورایعالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۶ شهریورماه ۱۴۰۳ این تبصره اعلام شده است.

ما در مقابل سازمان ملی سنجش حاضر شدیم و حرف‌هایمان را زدیم این قانون را به شیشه نصب کردند و گفتند این قانون ششم شهریورماه امسال است، یعنی سه روز قبل از اعلام نتایج کنکور؛ در حالیکه تصمیمات جدید و قوانین باید از یک سال قبل اطلاع رسانی شود.

وی معتقد است که البته حتی براساس همین قانون هم این مسأله مربوط به ۱۴۰۴ به بعد است.

این داوطلبان کنکور که معتقدند سازمان ملی سنجش اگر قرار بود قانونی اعلام کند باید قانون را از یک سال قبل اعلام می‌کرد، امروز در مقابل ساختمان دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی حاضر شده و اعتراض خود را اعلام کردند و در انتظار پاسخ مسؤولان برای باز شدن این کلاف سردرگم انتخاب رشته آزمون سراسری امسال پیش از پایان مهلت انتخاب رشته(۱۸شهریورماه) هستند.

فارس

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 451216
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. نباید دانشجویان پارسال انتخاب رشته کنند.در حق کنکور اولیه‌ای ۱۴۰۳وحشتناکترین ظلم کنکوری صورت گرفت.رتبهذهای بچه های ما دو سه برابر رتبه واقعیشون هست

  2. خدایا به ستاد راهبری نقشه جامع علمی شورایعالی انقلاب فرهنگی مقداری عقل شعور عطا کن …
    در حد افراد عادی هم باشه کافیه، مشکل کشور مدیریت ناتوانترین نادانان برکشوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *