چرا جلسه تعیین قیمت خرید تضمینی گندم لغو شد؟

جلسه شورای قیمت‌گذاری گندم و ۳۲ کالای اساسی دیگر که هفته گذشته به دلیل اختلاف نظرها لغو شده و مقرر شده بود تا کمتر از یک هفته بعد مجددا برگزار و قیمت‌ها اعلام شود، امروز نیز به دلیل اختلاف نظر میان بخش دولتی و خصوصی لغو شد.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، صبح روز ۱۱ شهریورماه در حالی که به گفته وزیر جهاد کشاورزی مقرر شده بود تا پس پایان هفته دولت نرخ خرید تضمینی گندم اعلام شود، جلسه شورای قیمت‌گذاری در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد تا قیمت گندم و ۳۲ محصول اساسی تعیین شود. غلامرضا قزلجه نوری- وزیر جهاد کشاورزی- در این جلسه گفته بود: ما برای بررسی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی آینده آماده هستیم و پیش‌نویس آن هم تهیه شده است. قیمت بر مبنای قانون، نظرات کارشناسی و نمایندگان تولیدکنندگان تعیین و اعلام می‌شود.

به گفته قزلجه نوری بر اساس قانون شورای قیمت‌گذاری و اعلام سیاست‌های حمایتی تا پایان تیرماه باید قیمت خرید تضمینی گندم اعلام می‌شد که متاسفانه این مسئله به تاخیر افتاد. طی روزهای گذشته و پس از استقرار در وزارت‌خانه جلسات و کمیته‌های لازم شکل گرفت تا مقدمات جلسه امروز انجام و قیمت خرید گندم در سال زراعی آینده اعلام شود و کشاورزان بتوانند مطابق آن برنامه‌ریزی کنند.

اما در انتهای آن جلسه بود که اعلام شد به دلیل اختلاف نظرها قیمت‌ها اعلام نمی‌شود. جلسه بعدی شورای قیمت‌گذاری حتما کمتر از یک هفته دیگر برگزار و اعلام خواهد شد چرا که برای کشاورزان بسیار ضروری است. امروز ۱۷ شهریور ماه، مقرر شده بود تا جلسه دوم شورای قیمت‌گذاری با حضور وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورا، وزیر امور اقتصاد دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شود اما به دلیل عدم حضور اعضای اصلی این جلسه لغو شد.

این جلسه به دلیل اختلاف نظرهایی که در خصوص قیمت میان بخش دولتی و خصوصی وجود دارد لغو شده چراکه به نقطه نظر مشترک نرسیدند که چه قیمتی را باید اعلام کنند. بر اساس شواهد، قیمت‌ها از ۱۹ هزار تومان الی ۲۶ هزار تومان متغیر است و هنوز نتیجه نهایی حاصل نشده است تا کدام قیمت اعلام شود.

ایسنا

کشاورزی

شناسه : 451279
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *