نیمی از مخازن سدهای کشور خالی است

در سال جاری آبی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا هفدهم شهریور ماه ۱۴۰۳ ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۵۰ میلیمتر بوده است.

به گزارش سرویس محیط زیست جهان صنعت نیوز، در سال جاری آبی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا شانزدهم شهریور ماه ۱۴۰۳ ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۵۰ میلیمتر بوده است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه بلندمدت ۲۴۵.۵ میلیمتر ۲ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۲۱۰ میلیمتر ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین آب موجود در مخازن سد‌ها از ابتدای سال آبی تا شانزدهم شهریور ۲۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۹۰ میلیون متر مکعب افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. در مجموع نیز بیانگر نیمی از سد‌ها پر و ۵۰ درصد دیگر از ظرفیت مخازن سد‌ها خالی است.

در حال حاضر ورودی سد‌ها به ۴۰ میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعب می‌رسد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۸ میلیارد و ۹۲۰ میلیون متر مکعب است که افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

البته باید در نظر داشت که با توجه به گرمای بی سابقه امسال، خروجی سد‌ها روند افزایشی داشته است به طوری که این شاخص در سال جاری ۳۷ میلیارد و ۵۳۰ میلیون متر مکعب بود که نسبت به سال گذشته ۳۵.۳۷ میلیارد متر مکعب نشان دهنده رشد ۶ درصدی خروجی سد‌ها است.

مهر

محیط زیست

شناسه : 451446
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *