مبلغ جریمه نداشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی چقدر است؟

نداشتن وسایل ایمنی متناسب با فصل، تخلفی است که ۹۰ هزار تومان جریمه در پی دارد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، از ۲۳ تیرماه و بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی که از سال ۹۶ تاکنون تغییر نکرده بود، افزایش پیدا کرد و از این تاریخ به بعد تخلفات رانندگی با نرخ‌های جدید جریمه می‌شود. اقدامی که هدف از آن کاهش تصادفات و خسارات جانی ناشی از آن و نیز افزایش نظم ترافیکی عنوان شده است.

نداشتن وسایل ایمنی سالم و متناسب با فصل از قبیل زنجیرچرخ، یا لاستیک یخ شکن و نیز وجود نقص فنی در سیستم برف پاک کن و بخاری خودرو‌ها جزو مواردی است که در هنگام بارش برف و باران مشکلات زیادی را برای رانندگان ایجاد کرده و حتی در مواردی سبب انسداد یک مسیر می‌شود. همچنین در پاره‌ای از موارد نیز همین موضوعات سبب کاهش دید راننده، یا عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه شده و تصادفات شدیدی را رقم زده است. از این رو قانونگذار نیز برای آن جریمه در نظر گرفته است.

مبلغ جریمه برای این تخلف در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی، سایر شهر‌ها ۹۰ هزار تومان است. در سایر شهر‌ها و روستا‌ها این تخلف ۶۰ هزار تومان جریمه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 451487
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *