آخرین طلای ایران بر گردن امین زاده

احمد امین‌زاده در آخرین روز از رقابت‌های پارالمپیک قهرمان دسته فوق سنگین پاراوزنه‌برداری شد.

به گزارش سرویس ورزشی جهان صنعت نیوز، یازدهمین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با برگزاری رقابت پاراوزنه برداری در ورزشگاه «لا چاپله آرنا» پیگیری شد. جایی که احمد امین‌زاده ملی‌پوش ایران در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم به رقابت با حریفانی از غنا، بریتانیا ، مصر، گرجستان ، اوکراین و اردن پرداخت.

امین‌زاده در اولین تلاش زیر وزنه ۲۵۳ کیلوگرم قرار گرفت و موفق به مهار آن شد. تا خیلی زود اختلاف ۱۳ کیلوگرمی با نزدیک‌ترین رقیبش داشته باشد و در رده اول قرار بگیرد.

او در دومین حرکت وزنه ۲۵۸ کیلوگرمی را انتخاب کرد. و عملکرد موفقیت آمیز خود را در این حرکت نیز ادامه داد.

امین‌زاده که اولین حضورش در پارالمپیک را تجربه می‌کند، در تلاش سوم و در شرایطی که مدال طلایش قطعی شده بود. در مواجهه با وزنه ۲۶۳ کیلوگرمی سه چراغ سفید داوران را به خود اختصاص داد.

بدین ترتیب امین‌زاده با رکورد ۲۶۳ به مقام قهرمانی دست یافت و هشتمین طلایی کاروان ایران لقب گرفت.

رقابت امروز در حالی برگزار شد که «جمیل الشبلی» قهرمان دوره قبل که به دلیل وزن کمتر نسبت به منصور پورمیرزایی طلا گرفته بود، پس از ناکامی در مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی از ادامه رقابت انصراف داد. همچنین نمایندگان اوکراین و گرجستان به ترتیب با ۲۵۱ و ۲۵۰ کیلوگرم در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

با کسب این مدال، بازی‌های پارالمپیک پاریس رسماً به پایان رسید و کاروان ایران ۸ طلا، ۱۰ نقره و ۷ برنز بدست آورد و با مجموع ۲۵ مدال در رده ۱۴ قرار گرفت.

منبع: ایلنا

ورزشی

شناسه : 451555
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *