تاریخ محاکمه عاملان حمله ۱۱ سپتامبر مشخص شد

جهان صنعت نیوز:  به تازگی برای معمار حملات یازدهم سپتامبر در نیویورک تاریخی معین شده است تا این فرد بعد از گذشت سالیان دراز از حمله فوق که منجر به فروپاشی برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در منهتن شد، محاکمه شود.

گفته می شود که خالد شیخ محمد مغز متفکر حملات یازدهم سپتامبر بوده و علاوه بر او چهار نفر دیگر  به عنوان عوامل اصلی این واقعه تاریخی روز ۱۱ژانویه ۲۰۲۱ در یک دادگاه نظامی در گوانتانامو محاکمه می‌شوند.

مقام‌های آمریکا گفته‌اند این افراد به انجام جرایم جنگی از جمله تروریسم و قتل نزدیک به سه هزار نفر متهم هستند.

اسامی چهار متهم دیگر که قرار است به همراه فرد اصلی این گروه محاکمه شوند عبارتند از: رمزی بن الشبیه، ولید بن عطاش، مصطفی احمد الحوساوی، و عمار البلوچی.

حالا دیگر از حملاتی که در نیویورک با کوبیدن دو هواپیما به مرکز تجارت جهانی و یک هواپیمای مسافربری دیگر به ساختمان پنتاگون انجام شد، ۲۰ سال می گذرد، اما این محاکمه به زودی آغاز خواهد شد.

در این باره بیشتر بخوانید: 

طبق قوانین آمریکا در صورتی که این افراد در دادگاه مجرم شناخته شوند به اعدام محکوم خواهند شد.

خالد شیخ محمد که در سال ۲۰۰۳ در پاکستان بازداشت و سه سال بعد به پایگاه آمریکایی در گوانتانامو کوبا منتقل شد، گفته است که می خواهد در جریان این محاکمه به جرم خود اعتراف کند.

وی همچنین گفته است که از اعدام که او از آن به عنوان «شهادت در راه خدا» نام برده است استقبال می کند. او و همراهانشان متهم هستند که هزارن نفر را در یک عملیات تروریستی کشته اند.

گفته شده است که باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا  در نظر داشت که این افراد در نیویورک محاکمه شوند اما به خاطر مخالفت های گسترده این اقدام منتفی شد.

وکلای این افراد تلاش می کنند که از اعترافاتی که این ها در سال ۲۰۰۶ انجام داده اند جلوگیری کنند و معتقدند که این اعترافات با شکنجه در دوران بازداشت گرفته شده است.

البته سازمان سیا قبول کرده است که بارها از روش القای حس خفگی بر علیه خالد شیخ محمد استفاده شده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه

شناسه : 45174
لینک کوتاه :