اپل از آیفون ۱۶ پرو و پرومکس رونمایی کرد+ تصاویر و قیمت

در رویداد امسال اپل، آیفون ۱۶ پرو و پرومکس با نمایشگر بزرگ‌تر از قبل، دکمه‌ی جدیدی به نام «کمرا کنترل» و تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی رونمایی شدند.

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، آیفون ۱۶ پرو و پرومکس تفاوت چشمگیری ( از نظر بصری ) با پرچمداران نسل‌های قبلی آیفون ندارد.

دو گوشی آیفون۱۶ پرو و آیفون۱۶ پرو مکس به نمایشگر بزرگ‌تر از آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس مجهزند و به‌لطف تراشه‌ی پرچمدار جدید، قابلیت‌های متعددی در زمینه‌ی هوش مصنوعی ارائه می‌دهند.

اپل می‌گوید آیفون ۱۶ پرو و آیفون۱۶ پرو مکس به‌ترتیب به نمایشگر ۶٫۳ اینچی و ۶٫۹ اینچی مجهز هستند (مدل‌های پرو و پرو مکس در نسل قبل نمایشگر ۶٫۱ اینچی و ۶٫۷ اینچی داشتند).

بدنه‌ی هر دو گوشی بار دیگر به روکش تیتانیومی مزین است. پرچمدارهای جدید اپل در رنگ‌های مشکی، سفید، تیتانیوم طبیعی و «تیتانیوم صحرایی»‌ روانه‌ی بازار می‌شوند. به ادعای اپل، آیفون۱۶ پرو مکس دارای «بهترین عمر باتری آیفون در تاریخ» است.

گوشی‌های آیفون۱۶ پرو و آیفون۱۶ پرو مکس با پردازنده‌ی A18 Pro عرضه می‌شوند که دارای موتور عصبی۱۶ هسته‌ای است. به روایت اپل، این تراشه «عملکرد شگفت‌انگیز» برای قابلیت‌های Apple Intelligence ارائه می‌دهد و ۱۵ درصد از پردازنده‌ی آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس سریع‌تر است. A18 Pro به‌لطف بهره‌مندی از جی‌پی‌یو ۶ هسته‌ای، تا ۲۰ درصد عملکرد گرافیکی بهتر از پردازنده‌ی A17 Pro در پرچمدارهای نسل قبل ارائه می‌دهد.

اپل می‌گوید آیفون ۱۶ پرو به دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی جدیدی با نام تجاری «فیوژن» مجهز است و از دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج برابری استفاده می‌کند. این بار هر دو مدل پرو و پرو مکس آیفون به دوربین تله‌فوتو «چهار منشوری» (ساختار مشابه دوربین‌های پریسکوپی) مجهز هستند.

گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس در بخش کناری از دکمه‌ی جدید Camera Control میزبانی می‌کنند که تجربه‌ی عکس‌برداری و فیلم‌برداری را ارتقاء می‌دهد. این دکمه بعدا با به‌روزرسانی نرم‌افزاری قابلیت‌های جدیدی دریافت خواهد کرد. گوشی‌های جدید اپل ویدیوهای ۴K را با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کنند و امکان تغییر سرعت پخش ویدیو پس از ضبط وجود خواهد داشت.

اپل روی تجربه‌ی صوتی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس نیز مانور داده است. این شرکت می‌گوید گوشی‌های جدیدش چهار میکروفون با کیفیت استودیو دارند و می‌توانند به هنگام ضبط ویدیوهای فراگیر، صدای فراگیر را نیز ثبت کنند.

قیمت آیفون ۱۶ پرو از ۹۹۹ دلار و قیمت آیفون ۱۶ پرومکس از ۱۱۹۹ دلار آغاز می‌شود.

 

دانش و فناوری

شناسه : 451831
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *