دبیر کل جدید اکو با عراقچی دیدار کرد

اسد مجید خان در شروع کار خود در تهران به عنوان دبیرکل جدید سازمان همکاری اقتصادی اکو با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، اسد مجید خان در شروع کار خود در تهران به عنوان دبیرکل جدید سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص نقش سازمان اکو در منطقه و تقویت همکاری‌ها بین کشور‌های عضو تبادل نظر و رایزنی نمود.

اسد مجید خان ضمن اظهار خوشحالی از حضور در ایران و شروع فعالیتش به عنوان دبیرکل جدید اکو، یاد و خاطره شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان رئیس‌جمهور و وزیر خارجه فقید را گرامی داشت و ضمن تبریک به عراقچی، برای دولت جدید، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه کشورمان آرزوی موفقیت کرد.

وی همچنین با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران در خصوص انتخاب خود، گزارشی از فعالیت‌های سازمان اکو از جمله فرایند آماده سازی نشست‌های آتی در سطوح سران و وزرای امور خارجه اکو ارائه کرد و با تاکید بر نقش محوری و مهم جمهوری اسلامی ایران در سازمان اکو، خواستار تداوم حمایت‌های کشورمان از این سازمان مهم منطقه‌ای شد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک به دبیرکل جدید اکو، به سوابق و تجربیات دیپلماتیک ارزشمند مجید خان اشاره و ابراز اطمینان کرد که تحقق اهداف و برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرای سازمان اکو در دوره دبیرکلی وی سرعت گیرد.

عراقچی همچنین به ظرفیت‌ها و امکانات گسترده کشور‌های عضو اکو برای تقویت و تعمیق همکاری‌های اقتصادی در راستای توسعه و پیشرفت منطقه اشاره و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان دبیرخانه اکو و رئیس دوره‌ای این سازمان، از برنامه‌ها و فعالیت‌های اکو و دبیرکل جدید برای تحقق اهداف سازمان به صورت قوی حمایت می‌کند.

شایان ذکر است که اسد مجید خان از دیپلمات‌های ارشد پاکستانی است که اخیراً و برای یک دوره سه ساله به عنوان دبیرکل اکو منصوب شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سیاسی

شناسه : 452063
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *