دنا پلاس و تارا اتوماتیک در مسیر سقوط

قیمت روز خودرو در بازار با نوساناتی همراه بود و برخی از خودروها با کاهش و افزایش قیمت مواجه شدند.

جهان صنعت نیوز – بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد که علی‌رغم ثبات نسبی در بیشتر خودروها، برخی از خودروها مانند «دنا پلاس ۶ دنده توربو» با کاهش ۹ میلیونی و «تارا V2 اتومات» با کاهش ۵ میلیونی قیمت داشتند. در مقابل، «شاهینG» با افزایشی ۵ میلیونی مواجه شد. این نوسانات در حالی رخ داده که بازار ارز و بازارهای موازی تقریباً ثابت بوده‌اند و تاثیر چندانی بر قیمت خودروها نداشتند.

تغییرات قیمت روز خودرو در بازار

سرویس خودرو : فعالان بازار خودرو گزارش می‌دهند که بازار خودرو شاهد نوساناتی در قیمت برخی از خودروها بوده است. اگرچه ثبات نسبی در بیشتر خودروها مشاهده می‌شود، اما تعدادی از خودروها کاهش و یا افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کردند.

نوسانات در خودروهای داخلی و مونتاژی

فعالان بازار خودرو بیان می‌کنند که نوسانات قیمت خودروها به دلیل عدم ثبات در بازارهای داخلی رخ داده است. به گفته آن‌ها، هرگونه تغییرات کوچک در اخبار مرتبط با بازار می‌تواند منجر به نوسانات قیمتی در خودروهای داخلی و مونتاژی شود. با این حال، با توجه به ثابت بودن نرخ دلار و بازارهای موازی، تاثیر مستقیمی بر قیمت خودروها مشاهده نشد.

کاهش قیمت در برخی خودروها

«دنا پلاس۶ دنده توربو» بیشترین کاهش قیمت را در بازار خودرو تجربه کرد و با کاهش ۹ میلیونی به ۸۸۸ میلیون تومان رسید. همچنین «تارا V2 اتومات» نیز با کاهش ۵ میلیونی قیمت خود به ۸۸۵ میلیون تومان رسید.

در مقابل، «شاهینG» با افزایش ۵ میلیونی قیمت، به ۷۰۸ میلیون تومان رسید.

ارزیابی قیمت خودروهای ایران‌خودرو

از جمله خودروهای ایران‌خودرو که مورد بررسی قرار گرفتند می‌توان به «پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU5P» اشاره کرد که با قیمت ۸۵۴ میلیون تومان و کاهشی ۲ میلیونی در بازار به فروش رسید.همچنین «هایما S7پلاس» بدون تغییر در قیمت یک میلیارد و ۵۹۵ میلیون تومان ماند.

سایر خودروها مانند «رانا پلاس» و «پژو پارس LX» مدل ۱۴۰۲ نیز در قیمت‌های خود ثبات داشتند و به ترتیب ۶۲۴ و ۸۵۰ میلیون تومان قیمت خوردند.

نوسانات قیمت محصولات سایپا

در بین محصولات سایپا، «شاهینG» با افزایش ۵ میلیونی به ۷۰۸ میلیون تومان رسید، در حالی که خانواده «کوییک» نوسانات مختلفی را تجربه کرد.

«کوییک R دنده‌ای» مدل ۱۴۰۲ با قیمت ۴۱۰ میلیون تومان در بازار به فروش رسید و «کوییک R اتومات» با کاهش یک میلیونی به ۵۳۰ میلیون تومان رسید.

«ساینا دنده‌ای S» و «اطلس» نیز بدون تغییر به ترتیب با قیمت‌های ۴۱۰ و ۵۱۵ میلیون تومان در بازار عرضه شدند.

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 452104
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *