زنی که زندان او را میلیونر کرد

جهان صنعت نیوز: یک زن امریکایی به نام کتی وودز (catty woods) که به دلیل صدور حکم اشتباه ۳۵ سال در زندان بود، توانست چند میلیون دلار غرامت دریافت کرده و به یک میلیونر تبدیل شود.

آن طور که دیلی میل گزارش داده است، این شهروند اهل ایالت نوادای آمریکا که به علت صدور یک حکم اشتباه ۳۵ سال ازعمر خود را در یک زندان سپری کرده است، توانست مبلغ سه میلیون دلار به عنوان غرامت دریافت کند.

این زندانی که به تازگی میلیونر شده در سال ۱۹۸۰ متهم شد که یک دانشجوی ۱۹ ساله را به اسم میشل به قتل رسانیده است و به این خاطر به ۳۵ سال زندان محکوم شد اما بعدها مشخص شد که وی بی گناه بوده است.

بی گناهی وی هنگامی ثابت شد که در سال ۲۰۱۵ با انجام آزمایش دی ان ای در محل وقوع حادثه مشخص گردید که فردی به نام رودنی هالبوور که مظنون به تجاوز و قتل به ۵ زن شد بود میشل را هم کشته است و به این خاطر او به حبس ابد محکوم شد و بی گناهی کتی وودز نیز ثابت گردید.

در ایالات متحده امریکا اشتباهات قضایی ظاهرا مرسوم است و فیلم های سینمایی زیادی هم در این باره ساخته شده است.

به عنوان نمونه مردی که به اشتباه ۳۹ سال زندگی اش را در زندان سپری کرد توانست ۲۱ میلیون دالر غرامت دریافت کند.

ماجرا از این قرار بود که  کریگ کالی در سال ۱۹۷۸ به جرم کشتن یک زن و چهار پسرش به حبس ابد محکوم شد، اما در نومبر ۲۰۱۷ او بی گناه ثابت شده و از زندان آزاد شد. او در زمان آزادی ۷۰ ساله شده بود.

در آن هنگام مقام های شهر سمی- والی ایالت کالیفرنیای امریکا در بیانیه ای اظهار داشتند، که با کالی به توافق رسیده اند و قرار است که ۲۱ میلیون دالر به او بدهند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه

شناسه : 45219
لینک کوتاه :