افزایش صادرات غیرنفتی به عراق

صادرات غیرنفتی به عراق در ۵ ماهه سال جاری با ۲۷.۵ درصد افزایش به رقم ۴.۶ میلیارد دلار رسید.

به گزارش سرویس صنعت و معدن جهان صنعت نیوز، رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر افزود. میزان وزنی صادرات غیر‌نفتی به عراق در این مدت ۱۳.۱ میلیون تن بوده. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته وی در ۵ ماهه امسال ۴۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۴۶ میلیون دلار از عراق وارد کشور شد. که به لحاظ وزن ۷.۵ درصد کاهش و از حیث ارزش ۵۶ درصد افزایش داشته است.

رضوانی‌فر در خصوص اقلام عمده کالاهای صادراتی به عراق در ۵ ماهه امسال اظهار داشت. اقلام عمده صادراتی در این مدت شامل گاز طبیعی مایع شده، انواع مقاطع فولادی، شمش آهن، انواع میلگرد. انواع مصالح ساختمانی، انواع محصولات کشاورزی و انواع محصولات لبنی بوده است.

به گفته وی میزان صادرات به عراق در سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۶.۷ میلیون تن به ارزش ۹.۴ میلیارد دلار و واردات از عراق به کشور ۱۴۳ هزار تن به ارزش ۵۸۵ میلیون دلار بوده است.

رضوانی‌فر در خصوص میزان مبادلات تجاری بین ایران و عراق در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: در این مدت ۲۷.۱ میلیون تن کالا به ارزش ۱۰.۳ میلیارد دلار به عراق صادر و ۱۷۸ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۷ میلیون دلار وارد کشور شد.

منبع: ایلنا

صنعت و معدن

شناسه : 452270
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *